تعریض کنارگذرجنوبی تبریز با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال

تبریز- ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: طرح تعریض کنارگذر جنوبی تبریز ( اتوبان شهید کسایی) با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال از سوی دولت و با مشارکت شهرداری تبریز در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، «غلامرضا رسول زاده» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری تبریز برای نصب نیوجرسی و آسفالت مسیر و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز از سوی اداره برق برای نصب روشنایی هزینه می شود.

وی با بیان اینکه طرح تعریض کنارگذر جنوبی تبریز به طول ۱۶ کیلومتر به عرض هفت متر از پنج ماه گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح به باند شمالی اتوبان یک خط باند اضافه و همانند باند جنوبی این اتوبان، سه بانده می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: در اجرای این طرح به طول ۱۶ کیلومتر، عرض هفت متر و عمق ۶۰ سانتی متر خاکبرداری انجام و اقدام به تثبیت و آسفالت ریزی در ۲ لایه شده است.

رسول زاده ادامه داد: بر اساس اقدامات انجام شده، مقرر شد تا پایان آبان ماه امسال کلیه عملیات شامل آسفالت، نصب نیوجرسی و تامین روشنایی به طول هشت کیلومتر از این اتوبان از سمت دیزل آباد تا استادیوم یادگار امام تکمیل و برای عبور و مرور خودروها زیربار ترافیک برود.

وی با اشاره به نقش این طرح در روان سازی بارترافیکی در این مسیر، یادآور شد: در صورت مساعد شدن شرایط جوی و آب و هوایی نیز، هشت کیلومتر باقی مانده نیز تا ۱.۵ ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

تعریض کنارگذرجنوبی تبریز با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال

۶۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر و مرمت آزادراه تبریز - زنجان اختصاص یافت

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آزادراه تبریز - زنجان به طول ۲۸۰ کیلومتر به صورت مشارکتی از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک ملی به عنوان سرمایه گذار اجرا شده است، گفت: از کل مسیر این آزادراه، ۸۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی زنجان و ۲۰۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی قرار دارد.

رسول زاده، افزود: در جریان سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی، مقرر شد سه هزار میلیارد ریال برای تعمیر، مرمت و بهسازی این آزادراه از سوی بانک ملی تخصیص یابد که از این میزان در ۲ هفته گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

وی اظهار کرد: با تخصیص این میزان اعتبار، پیمانکار برای اجرای این طرح تعیین و مقرر شد ۱۵ کیلومتر از این آزادراه از سمت خاوران تعمیر، مرمت، بهسازی و آسفالت شود و اکنون در هفت کیلومتر از این مسیر این اقدامات انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: در صورت مساعد شدن شرایط جوی و آب و هوایی، هشت کیلومتر بقیه مسیر نیز تعمیر، مرمت و بهسازی می شود و با تخصیص بقیه اعتبارات نیز، تا سال ۱۴۰۳ اقدامات مذکور در کل مسیر انجام خواهد شد.

کنارگذر جنوبی تبریز (اتوبان شهید کسایی) با اینکه کمتر از یک درصد راه‌های آذربایجان شرقی را شامل می‌شود، با دربرگیری حدود سه درصد از مجموع تصادفات رانندگی به جاده مرگ معروف شده و ساماندهی و ایمن‌سازی آن از مطالبات اصلی شهروندان است.

این اتوبان در واقع بخشی از آزادراه تهران–تبریز را تشکیل می‌دهد که در ادامه به کنارگذر غربی تبریز (آزادراه شهید باکری) منتهی شده و در نهایت به بازرگان و از آنجا نیز به اروپا متصل می‌شود.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha