۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85292408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵ کیلومتر از نقاط حادثه خیز بخشی از بستر مسیل توچال لایروبی شد

پاکدشت - ایرنا - مدیر امور منابع آب پاکدشت از لایروبی پنج کیلومتر از نقاط حادثه خیز بخشی از بستر مسیل توچال در حوزه عملکرد این شرکت داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، علیرضا خانی زاد روز چهارشنبه با اعلام این مطلب اظهار داشت: نهرهای منشعب از رودخانه ها در بازه هایی نیازمند بازگشایی، لایروبی و احیا می باشد که در این راستا گروه گشت و بازرسی آب های سطحی امور منابع آب پاکدشت پس از بررسی و کارشناسی نقاط حادثه خیز و محل های اصلی عبور سیلاب نسبت به عملیات لایروبی بخشی از بستر مسیل توچال اقدام کردند.

وی افزود : این لایروبی به طول پنج کیلومتر و با حجم خاکبرداری ۱۰۰ هزار متر مکعب بوده که موجب ایجاد بستر مناسبی جهت عبور ایمن جریان آب در زمان وقوع سیلاب گردیده و از بروز خطرات احتمالی کاسته می شود.

مدیر امور منابع آب پاکدشت با تاکید بر اینکه رصد و پایش تمام رودخانه های واقع در محدوده عملیات این شرکت در راستای عبور ایمن سیلاب های به طور مستمر توسط گروه های گشت و بازرسی مربوطه صورت می پذیرد خاطر نشان کرد: امور منابع آب پاکدشت به عنوان متولی منابع آب در حوزه عملکرد خود و بعنوان نماینده شرکت آب منطقه ای تهران با هرگونه تخلف و سوء استفاده از منابع سطحی و زیر زمینی برخورد جدی و قانونی می کند.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha