کرملین: نشست «بایدن» و «شی» را دنبال می‌کنیم

تهران-ایرنا- سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: روسیه گزارش‌های دیدار «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و «شی جین پینگ» همتای چینی‌اش را در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا- پاسیفیک (APEC) در سانفرانسیسکو دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: ۲ کشور [آمریکا و چین] در حال ایجاد روابط دوجانبه هستند و حق آنهاست. این موضوعی نیست که به طور گسترده در دستور کار ما باشد. اما بی تردید نشست ۲ اقتصاد بزرگ جهان برای همه مهم است. بنابراین، به نحوی گزارش‌های این نشست را دنبال خواهیم کرد.

سخنگوی کاخ کرملین درباره پیشرفت جریان تخلیه روس‌ها از نوار غزه نیز گفت: روسیه به انجام اقدامات لازم برای خروج اتباع خود از غزه و بازگرداندنشان به کشور ادامه می‌دهد.

وی افزود: انجام امور در آنجا به واقع هم برای گروه وزارت وضعیت اضطراری [روسیه] و هم برای دیپلمات‌های ما بسیار سخت است.

پسکوف در مورد گزارش‌هایی مبنی بر کمک روسیه به تخلیه اتباع بلاروس از غزه اظهار داشت: امدادگران روسی همیشه هنگام بروز شرایط سخت به اتباع کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) نیز کمک می‌کنند. اکنون هم به همین صورت است و همیشه همینطور خواهد بود و به همین دلیل به امدادگران خود افتخار می‌کنیم.

بر پایه این گزارش، اولین گروه ۷۰ نفری اتباع روس در ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) از گذرگاه رفح وارد مصر شدند.

نشست سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا- پاسیفیک در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ نوامبر (۲۴ تا ۲۶ آبان) برگزار می‌شود. دیدار روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه این نشست در منطقه خلیج سانفرانسیسکو انجام می‌شود.

بایدن و شی در نوامبر سال گذشته میلادی نیز به مدت سه ساعت در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. این اولین سفر شی جین پینگ به ایالات متحده در ۶ سال گذشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha