لاوروف: تشکیل کشور فلسطین اجتناب‌ناپذیر است

تهران – ایرنا - سرگئی لاوروف امروز گفت: از منظر تاریخی، ایجاد یک کشور فلسطینی اجتناب ناپذیر بوده و روسیه تلاش دارد تا این موضع را به اسرائیل منتقل کند.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه راشاتودی ادامه داد: به نظر می رسد آمریکا در تنش های میان اسرائیل و فلسطین، تنها آماده «ـوقفه بشردوستانه» بدون تعهدات بیشتر بوده و واشنگتن نمی خواهد که اسرائیل دست بسته باشد.

وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه "آمریکا هر ابتکار عمل روسیه را خصمانه می داند"، افزود که شورای امنیت سازمان ملل ۲ بار قطعنامه روسیه برای برقراری آتش بس در غزه را رد کرده است.

لاوروف تاکید کرد که توقف مخاصمه و تصویب تدابیری برای حل‌وفصل مشکلات بشردوستانه، تکالیف ضروری در حوزه مناقشه اسرائیل و فلسطین است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد که در ایران و لبنان هیچ ذائقه ای برای مناقشه گسترده تر وجود ندارد و هیچکدام از این دو کشور به دنبال مداخله در این بحران نیستند. وی هشدار داد که این وضعیت ممکن است تغییر کرده و اگر تلاش شود تا فلسطینیان به زور از غزه رانده شوند، حزب الله به اقدام تحریک شود. همین ارزیابی در مورد ایران نیز صادق است.
لاوروف با غیرقانونی خواندن حضور آمریکا در سوریه و سوال برانگیز خواندن حضور آن کشور در عراق، یادآور شد که پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ به دولت دستور داده بود تا نیروهای آمریکایی را اخراج کند.

وی پیشتر "نیروهای آنگلوساکسون" را متهم کرده بود که خاورمیانه را به سمت یک جنگ بزرگ که منجر به افزایش تروریسم و به راه افتادن سیل میلیون ها پناهجو می شود، سوق می دهند.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه، نتیجه سیاست غرب در اوکراین، عراق، لیبی و سوریه "افزایش تروریسم و افراط گرایی، زندگی های از هم پاشیده، خانواده های متلاشی شده و سیل میلیون ها پناهجو است. "

لاوروف طی روزهای گذشته خاطرنشان کرده بود که روش‌ هایی که آمریکا و اقمارش از آن استفاده می‌کنند شامل تلاش برای ایجاد هرج‌ و مرج در نقاط مختلف جهان، مقابله با کشورها و ملت‌ها و افزایش تنش‌های قومیتی و مذهبی است.

وی توضیح داد: غرب عادت کرده که مشکلات خود را با هزینه دیگران حل کرده و از منابع دیگران استفاده کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha