حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر دامغان با پرداخت وام مشاغل خانگی پیگیری شد

سمنان - ایرنا - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان با اشاره به تلاش‌ها برای افزایش سهمیه هنرمندان از محل مشاغل خانگی، گفت: حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر زیر پوشش این اداره از محل اعتباری مشاغل خانگی امسال با پرداخت تسهیلات به ۱۰ هنرمند پیگیری شد.

ابراهیم پورتقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰ رسته از جمله خبرنگاری، هنرهای تجسمی، نمایشی، پژوهشگری، طراحی مد و لباس، نشریات مکتوب، هنرهای شنیداری و طراحی برای مشمولان وام مشاغل خانگی تعریف شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۹ میلیارد ریال وام در مجموع به ۱۰ هنرمند زیر پوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان از محل اعتباری مشاغل خانگی پرداخت شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان گفت: یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های مهم بهبود وضعیت اشتغال اصحاب هنر و فرهنگ است و این اداره به عنوان دستگاهی فرهنگی، همواره در راستای حمایت از این فعالان گام برمی‌دارد.

پورتقی اضافه کرد: افزایش اعتبارهای وام مشاغل خانگی به منظور حمایت از هنرمندان شهرستان دامغان از محل مشاغل خانگی در دست پیگیری است.

حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر دامغان با پرداخت وام مشاغل خانگی پیگیری شد

آغاز طرح ملی بشرا در دامغان

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان گفت: اجرای طرح دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم با عنوان «بشرا» همزمان با دیگر نقاط کشور در دامغان برنامه‌ریزی شد و علاقه مندان می‌توانند از نقاط مختلف استان سمنان در این دوره آموزشی شرکت کنند.

وی افزود: روان‌خوانی و روخوانی از جمله مقوله‌های آموزشی در طرح دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم است و علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره می‌توانند اطلاعات تکمیلی را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان دریافت کنند.

پورتقی ادامه داد: ترویج و تبلیغ قرآن و عترت در حوزه های مختلف، معرفی دستاوردها و توانمندی‌های علوم قرآنی و ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های قرآن و عترت رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان دامغان در نزدیک به ۱۰۰ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و حدود ۳۰۰ کیلومتری شرق پایتخت (تهران) قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha