۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85292089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۰ کیلومتر انهار شادگان لایروبی شد

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85292089
۲۷۰ کیلومتر انهار شادگان لایروبی شد

آبادان - ایرنا - مدیرعامل بنیاد علوی کشور با اشاره به مشارکت این بنیاد در حوزه های عمرانی استان خوزستان گفت: یکی از این پروژه ها لایروبی ۲۷۰ کیلومتر از انهار کشاورزی شادگان در سه سال گذشته با اعتبار ۱۸۵ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید خاوئی روز چهارشنبه در بازدید از شهرستان شادگان اظهار کرد: لایروبی انهار سنتی شادگان ادامه خواهد داشت، تا سطح زیر کشت زمین‌های کشاورزی ۲ افزایش یابد که قطعا این مهم در اقتصاد منطقه تاثیر مثبتی داشته است.

وی ادامه داد: طرح‌های مختلفی برای توسعه و پیشرفت شهرستان شادگان در نظر گرفته شده است که احداث یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد مسکن آغاز شده است.

خاوئی افزود: احداث ۷۰۰ واحد مسکونی از یکهزار و ۵۰۰ واحد در شادگان از ابتدای سال جاری آغاز شده که پیشرفت قابل توجه‌ای دارد و قطعا یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به طور کامل احداث و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل بنیاد علوی کشور گفت: در حوزه عمران و مبلمان شهری، عمران و راه‌های روستایی بنیاد علوی کمک‌های زیادی کرده تا به واسطه این کمک‌ها ارتباط جاده‌ای در روستاهای شادگان مناسب‌تر شود.

خاوئی توسعه و نوسازی مراکز بهداشت و درمان شهرستان شادگان را از دیگر اقامدات بنیاد علوی عنوان و بیان کرد: اهدای دستگاه فیکو با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان، اهدای آمبولانس مجهز با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و تهیه تجهیزات پزشکی با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر اقدامات بنیاد علوی در توسعه بهداشت شادگان است.

وی افزود: در سه سال گذشته ۶ هزار بسته معیشتی با اعتبار هر بسته ۱۲ میلیون ریال به مادران شیرده شهرستان شادگان توسط بنیاد علوی اهدا شد.

مدیرعامل بنیاد علوی کشور گفت: همچنین در سه سال گذشته حدود چهار هزار میلیارد ریال با مشارکت بنیاد علوی و مردم برای پیشرفت و بهسازی زیرساخت‌های شادگان بودجه تزریق شده است، الویت بنیاد علوی کار مشارکتی با مردم است تا آنها بتوانند از طرح‌های بهره‌برداری شده استفاده ببرند.

خاوئی به احداث ۱۱ زمین چمن مصنوعی در شهرستان شادگان اشاره کرد و گفت: ۶ زمین امروز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال بهره برداری شد و پنج زمین دیگر تا پایان سال جاری نیز آماده بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف ما رفع غفلت‌ها متناسب با اولویت‌ها در مناطق محروم است، افزود: حجم خدمات نسبت به فداکاری‌های مردم شادگان بسیار ناچیز است ولی از این طریق کمک به توسعه و پیشرفت این شهرستان خواهد شد.

فرماندار شادگان نیز گفت: بنیاد علوی تاکنون خدمات متنوعی در شهرستان شادگان داشته که باعث امیدواری بین مردم این شهرستان شده است.

جمال صالح‌زاده بیان کرد: احداث ۱۱ زمین چمن مصنوعی در شادگان که امروز ۶ زمین به بهره برداری رسید شور و نشاط را بین جوانان بخصوص دانش آموزان بوجود آورده است.

وی افزود: اکثر مصوباتی که در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار داشت با سرعت بالایی در حال اجراست و تمامی تعهدات در حال انجام است.

فرماندار شادگان گفت: حدود ۹۰۰ کیلومتر انهار در این شهرستان وجود دارد که مستقیم با معیشت و اشتغال مردم منطقه ارتباط دارد، این انهار نیاز به لایروبی داشت که ۴۰ درصد آن تا امروز عملیاتی شده و امیدواریم استمرار داشته باشد.

صالح‌زاده افزود: با اقدامات صورت گرفته توسط دولت و بنیاد مستضعفان شهرستان شادگان در آینده نزدیک، شهرستانی کاملا توسعه خواهد شد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha