۵۵ واحد آموزشی جزیره قشم دارای کتابخانه مستقل هستند

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ۵۵ واحد آموزشی در سرتاسر این جزیره دارای کتابخانه مجهز، فعال و مستقل هستند.

حسین رنجبر گلشواری روز چهارشنبه به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مجموع اعضای کتابخانه های مدارس این جزیره بیش از ۱۸ هزار نفر است، افزود: در مجموع بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های مدارس نگین خلیج فارس وجود دارد.

وی توضیح داد: ۱۳۰ واحد آموزشی این جزیره فاقد کتابخانه مستقل و استاندارد هستند که اغلب این مدارس در روستاها واقع شده اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با بیان اینکه این کتابخانه ها قلب تپنده و مغز کارآمد مدارس این جزیره هستند، اضافه کرد: تجهیز تمامی کتابخانه های مدارس سرزمین آب و آفتاب به کتاب های جدید با عناوین متنوع کمک شایان توجهی بر دانش افزایی و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان سرزمین آب و آفتاب خواهد کرد.

رنجبر گلشواری بر تبیین و تفسیر ضرورت کتابخوانی در میان دانش آموزان این جزیره تاکید کرد و گفت: به رغم گسترش رایانه، اینترنت، فضای مجازی و خدمات متعدد الکترونیکی، هنوز کتاب فراگیرترین وسیله انتقال دهنده علوم گذشتگان به آیندگان است

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

در تقویم رسمی کشور، ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب‌خوانی است و از ۲۴ تا ۳۰ آبان در سراسر کشور هفته کتاب برگزار می شود که امسال «آینده خواندنی است» به عنوان شعار هفته کتاب اعلام شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha