دبیرخانه ملی دانش سنتی محیط‌زیست در چهارمحال وبختیاری فعال شد

شهرکرد-ایرنا- دبیرخانه ملی دانش سنتی محیط‌زیست کشور روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در آستانه دور دوم سفر استانی رییس جمهور در اداره کل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری فعال شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح پرچمداری دانش سنتی محیط زیست در استان گفت:این دبیرخانه با هدف شناسایی و معرفی و مستندسازی آثار محققان و پیشکسوتان حوزه دانش سنتی محیط‌زیست فعال شده است.

سعیدیوسف‌پور روز چهارشنبه در آیین افتتاح این دبیرخانه در گفت وگو با ایرنا افزود: با فعال شدن دبیرخانه ملی دانش سنتی محیط‌زیست در استان با همکاری استادان دانشگاه و صاحب‌نظران دانش سنتی و علوم وابسته به محیط‌زیست، کارگروه مشورتی تشکیل و با جمع‌آوری دانش‌های سنتی، اطلس دانش سنتی محیط‌زیست جمع‌آوری و تدوین خواهد شد.

وی به برگزاری نخستین استارتاپ دانش سنتی محیط‌زیست با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در ایران با همکاری دانشگاه شهرکرد و یونسکو و جشنواره عکس و پوستر دانش‌سنتی محیط‌زیست با همکاری حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: جشنواره ملی دانش سنتی محیط‌زیست با محوریت عکس و پوستر و محورهای موضوعی دانش سنتی در حفظ محیط زیست انسانی و کسب و کارهای سنتی، دانش سنتی در فرایند شناخت و حفاظت از تنوع زیستی، گونه‌های گیاهی و جانوری،دانش سنتی در ابعاد مختلف زندگی انسان از دیروز تا امروز برگزار می‌شود.

وی افزود: با فعال شدن دبیرخانه ملی دانش سنتی محیط زیست در استان با همکاری استادان دانشگاه و صاحب‌نظران دانش سنتی و علوم وابسته به محیط زیست کارگروه مشورتی تشکیل و با جمع‌آوری آثار اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور جمع‌آوری وتدوین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در آستانه سفر رییس جمهور و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری میز خدمت و ستاد ارتباطات مردمی سازمان محیط زیست استان در محل اداره کل تا جمعه ۲۶ آبان ماه برپاست.

معاون و مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و استان در جریان دومین سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به چهارمحال‌وبختیاری پاسخگوی درخواست‌ها در حوزه محیط‌زیست و مطالبات مردمی هستند.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۲۵ آبانماه در دور دوم سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha