۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85291958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ حکم قانون هوای پاک در کشور اجرایی نشده است

کرج - ایرنا - نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۲۰ حکم در قانون هوای پاک داریم که باید اجرایی و عملیاتی شود، گفت: تنها ۲۰ حکم اجرا شده ، ۱۴۰حکم اجرا نشده و مابقی نیمه اجرایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "علیرضا عباسی" روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز افزود: با این روند چگونه می توانیم هوای پاک و محیط سالمی را برای مردم فراهم کنیم؟

وی با اشاره به مشکل زیست محیطی شهرک های صنعتی استان البرز ، اظهار کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد استاندارد نیست، مردم نسبت به این موضوع گلایه مند هستند و صنعتگران هیچ توجهی نمی کنند، ضمن اینکه محیط زیست و شهرک صنعتی باید به وظیفه خود یعنی استاندارد سازی تصفیه خانه عمل کنند، اما متاسفانه کوتاهی رخ داده است.

۱۴۰ حکم قانون هوای پاک در کشور اجرایی نشده است

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی افزود: فعالیت شرکت ها در شهرک های صنعتی منوط به رعایت الزامات است. تا ساعت ۱۵ هر روز تصفیه با استاندارد انجام می شود و از این ساعت به بعد این موضوع رعایت نمی شود و زیان آن فقط برای مردم است.

عباسی اضافه کرد: مشکل تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد باید حل شود چرا که استان های البرز، تهران، قزوین و قم نسبت به این موضوع معترض هستند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۶۵ میلیون هکتار اراضی در کل کشور حدود ۱۸ میلیون هکتار قابل کشاورزی است، اظهار کرد:‌ حدود ۷۰ درصد از تولید غذایی ما را اراضی درجه یک و دو تشکیل می دهند، اما متاسفانه هیچ توجهی به این دو اراضی نمی شود.

وی با اشاره به اینکه هر اتفاقی رخ می دهد ابتدا اراضی درجه یک و دو تخریب می شود، بیان کرد: سند آمایشی یک سند فانتزی نیست و باید به آن توجه ویژه شود.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امنیت غذایی موضوع اصلی کشور محسوب می شود، گفت: متاسفانه این مهم موضوع درجه چندم قرار گرفته و ساخت مسکن و صنعت و سایر موضوعات مسئله درجه یک کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه ما به مسکن و صنعت هم نیاز داریم، خاطرنشان کرد: مسکن باید در زمین هایی که امکان کشاورزی نیست احداث شود، اما این کار محقق نمی شود و هم اراضی و هم نسل در آینده نابود می شود.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه استقلال کشور در گرو امنیت غذایی است، افزود: حدود ۸۵ درصد نیاز غذایی در داخل کشور تولید و تامین می شود، اگر به این حوزه بی توجهی شود در آینده مانند کشورهایی خواهیم شد که برای یک گرم گندم باید استقلالمان را از دست بدهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha