بارگیری کالا در راه آهن لرستان ۱۱۹ درصد افزایش یافت

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل راه آهن لرستان گفت: ۲۶۳ هزار و ۷۱۴ تن کالا طی هفت ماهه امسال از ایستگاه های ریلی استان بارگیری و ارسال شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۹ درصد رشد داشته است.

رحمت رحمت نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بارگیری کالا در راه آهن استان طی هفت ماهه نخست پارسال ۱۲۰ هزار و ۳۷۲ تن بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت تن کیلومتر مبدا - مقصد ( بارهای عبوری از ایستگاه های استان در مبدا و مقاصد مختلف) ۱۳۰ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۵۰۳ تن بوده که نسبت به ۶۹میلیون و ۸۳۸ هزار و ۵۳۰ تن مدت مشابه سال قبل ۸۷ درصد رشد داشته است.

رحمت نژاد بیان کرد: همچنین در هفت ماهه نخست امسال ۵۶ هزار و ۵۹۸ مسافر از طریق راه آهن لرستان جابجا شده است که در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته که ۵۴ هزار و ۵۷۷ نفر بوده چهار درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به تعداد مسافر قطارهای حومه ای عنوان کرد: در همین بازه زمانی امسال ۱۶۲ هزار و ۷۰۳ نفر مسافر توسط قطارهای حومه ای راه آهن لرستان جابجا شده که نسبت به پارسال با جابجایی ۸۷ هزار و ۷۴۱ نفر ۲۱ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راه آهن لرستان درخصوص عملیات تعویض خطوط ریلی نیز تصریح کرد: در این راستا ۲۵۰ شاخه رسیل به طول چهار و نیم کیلومتر راه آهن لرستان در محل قوس های سایش دار شعاع ۲۵۰ و ۳۰۰ تعویض شده است.

رحمت نژاد بیان کرد: همچنین با مساعدت اداره کل خط و سازه های فنی در راستای ارتقای ایمنی مسیر حرکت قطارها و جلوگیری خروج از خط ریلی به واسطه سایش شدید قوس ها، نسبت به تعویض ریل های سایشی در قوس های شعاع کم اقدام شد.

راه آهن لرستان که همزمان با راه آهن سراسری شمال - جنوب از سال ۱۳۰۶ – ۱۳۱۷ ساخته شده است از دورود به سمت جنوب وارد رشته کوه های زاگرس شده که از دره های تنگ و در جوار رودخانه سزار ( دز ) به مسیر خود ادامه می دهد.

راه آهن لرستان به طول ۱۵۵ کیلومتر با ۱۱ ایستگاه از ایستگاه مومن آباد شروع می شود و تا ایستگاه تنگ هفت ادامه می یابد که در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود - خرم آباد - پلدختر و ازنا - خمین - اصفهان به آن وصل خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha