۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبر: 85291789
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۲۰۵ معلم جدید جذب آموزش و پرورش تربت‌حیدریه شدند

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه گفت: با جذب ۲۰۵ معلم جدید در سال تحصیلی کنونی و همچنین استفاده از سایر ظرفیت‌ها از جمله استفاده از توان همکاران بازنشسته اکنون مشکل کمبود معلم در این شهرستان برطرف شده است.

به گزارش ایرنا، حجت صالحی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش تربت حیدریه افزود: در مقطع ابتدایی با کمبود ۳۰۰ معلم مواجه بودیم که ۱۵۰ نیروی جدید در کنار سایر ظرفیت‌ها این کمبود را جبران کرد و در ۲ مقطع متوسطه نیز کمبود معلم با ورود ۵۵ نیروی جدید به میزان هزار و 200 ساعت در ۶۲ رشته تحصیلی جبران شد.

۲۰۵ معلم جدید جذب آموزش و پرورش تربت‌حیدریه شدند

وی در عین حال به کمبود فضای آموزشی که همچنان پیکره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه را با چالش عمیق مواجه ساخته، اذعان کرد و گفت: هنوز مدارس دوشیفته داریم و لزوم ایجاد فضای جدید بر همگان واضح و آشکار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه با بیان این که هشت طرح نیمه تمام آموزشی در این شهرستان وجود دارد که قدمت برخی از آنها به ۱۰ سال می رسد افزود: عزم خود را جزم کرده‌ایم که دهه فجر امسال جشن پایان طرحهای نیمه تمام آموزش و پرورش این شهرستان را با کمک افراد نیکوکار برگزار کنیم.

صالحی افزود: در حوزه ورزش نیز ساخت ۲۵ زمین چمن و ۲ سالن ورزشی نیمه تمام جنب هنرستان طالقانی که بیش از ۱۰ سال از آیین کلنگ‌زنی آنها گذشته را در دستور کار قرار داده‌ایم و البته طی ۲ سال اخیر سه زمین چمن مصنوعی و ۲ فضای سرپوشیده ورزشی به میزان پنج هزار مترمربع به فضای آموزش و پرورش این شهرستان اضافه شده‌ است.

وی همچنین از ساخت پمپ گاز کنار یک مدرسه روستایی در تربت‌حیدریه انتقاد کرد

امام جمعه تربت‌حیدریه نیز به موضوع مردم مظلوم فلسطین اشاره و اظهار کرد: امروز بحث غزه از یک گستره محدود جغرافیایی فراتر رفته و نه تنها مشکل جهان اسلام است بلکه مشاهده راهپیمایی‌های ضد جنگ در سرتاسر جهان، گویای تبدیل شدن آن به یک مساله و رنج بشری است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی افزود: از این روی شایسته است معلمان در کنار سایر مباحث به موضوع غزه و تبیین آن برای دانش‌آموزان به عنوان یک ماده درسی نگاه کنند و ساعتی از آموزش دانش‌آموزان را به این موضوع اختصاص دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha