تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی از امروز در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به افزایش تدریجی آلودگی هوا در روزهای اخیر و تداوم این وضعیت در روزهای آینده، از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی براساس مصوبات کمیته آلودگی هوای شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی روز چهارشنبه با ارائه گزارشی از آمار اقدامات پلیس راهور در این زمینه، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون؛ ۲ میلیون خودروی فاقد معاینه فنی و همچنین ۱۹ هزار خودروی دودزا در سطح شهر اعمال قانون شده‌اند و در ۲ ماه گذشته نیز معاینه فنی حدود سه هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو ابطال شده است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه روز گذشته کمیته آلودگی هوا، اظهار داشت: براساس مصوبه این کمیته قرار شد پلیس راهور تهران برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در شهر تهران را تشدید کند که این مهم از امروز در دستور کار قرار دارد.

معاون آموزش و فرهنگ پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس از ابتدای سال جاری نسبت به برخورد و اعمال قانون خودروهای دودزا اقدام کرده است، افزود: این اقدام همواره در دستور کار پلیس قرار داشته و با توجه به افزایش آلودگی هوا از امروز برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی تشدید خواهد شد.

مومنی با بیان اینکه در برخورد و اعمال قانون درمورد خودروهای دودزا به رانندگان آنها تذکر داده ایم که حتما نسبت به رفع نقص و دودزا خودروی خود اقدام نمایند، گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی را دوربین‌های ثبت تخلف جریمه می کنند یعنی ۲ میلیون خودرو به همین صورت از ابتدای سال تاکنون مورد اعمال قانون این دوربین‌ها قرار گرفته شاید حواس راننده ای نبوده و معاینه فنی خودروی او تمام شده باشد که از این دوربین‌ها عبور و اعمال قانون شده است.

وی ادامه داد: از اواسط مهرماه یعنی حدود ۲ ماه که از اجرای طرح ابطال معاینه فنی خودروهای دودزا می گذرد، معاینه فنی حدود سه هزار و هفتصد (۳۷۰۰) دستگاه خودرو که معاینه فنی دارند اما خودروی آنها دودزا بوده است نیز توسط همکاران بنده ابطال شده است.  

این مقام پلیس راهور تهران گفت: ممکن است خودرویی چند وقت است با نداشتن معاینه فنی تردد می کند و هنوز راننده آن اقدامی برای اخذ معاینه فنی نکرده باشد که این خودرو هر روز جریمه و به ازای هر روزی که به این صورت در سطح معابر تردد نماید توسط دوربین ها به عنوان فاقد معاینه فنی جریمه می‌شود.

سرهنگ مومنی افزود: طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و خودروهایی که معاینه فنی دارند ولی خودروی آنها دودزا است از امروز در سطح معابر شهر تهران و با توجه به آلودگی هوای شهر تهران و مصوبات کمیته آلودگی هوا اجرایی و تشدید خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha