تحقق ۷۲ درصدی هدف‌گذاری اشتغال استان کرمانشاه در سال جاری

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از تحقق ۷۲ درصدی هدفگذاری ایجاد اشتغال امسال استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ هزار و ۷۵۳ شغل در کرمانشاه ایجاد شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ «مختار احمدی» در پانزدهمین نشست کارگروه اشتغال استان کرمانشاه در استانداری افزود: ایجاد ۳۴ هزار و ۵۱۷ شغل برای امسال استان هدف گذاری شده که تاکنون بر اساس آمار سامانه ملی "رصد" ۲۴ هزار و ۷۵۳ مورد آن تحقق یافته است.

وی اظهار کرد: با تحقق این میزان اشتغال هفت درصد از برنامه‌ زمان‌بندی ایجاد اشتغال در استان جلو هستیم.

به گفته این مسوول از بین شهرستان‌های استان؛ کنگاور با ۸۸ درصد بیشترین میزان تحقق اشتغالزایی و شهرستان کرمانشاه با بیش از هشت هزار و ۷۰۰ مورد بیشترین میزان اشتغال را داشته است.

احمدی همچنین گفت: در بین دستگاه‌های اجرایی استان سازمان صنعت، معدن، تجارت با هفت هزار و ۹۰۳ شغل بیشترین اشتغالزایی را داشته و کمیته امداد و جهاد کشاورزی در جایگاه بعدی قرار دارند.

۳۰ درصد سهم تسهیلات مشاغل خانگی استان اختصاص یافته است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سهم ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی استان تاکنون تنها ۳۰ درصد آن پرداخت شده ؛ این در حالی است ۱۹۴ میلیارد تومان طرح برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است.

احمدی در ادامه خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی استان شد.

به گزارش ایرنا؛ گزارش سالانه مرکز آمار ایران حاکیست که نرخ بیکاری فصل بهار استان کرمانشاه در ۱۰ سال گذشته هرگز به عدد ۱۰ درصد نرسید ولی طی ۲ سال اخیر به کمترین میزان خود در دهه گذشته رسید.

همچنین نرخ بیکاری در بهار سالهای ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۳.۸، ۱۴.۷ و ۱۵.۴ درصد بود ولی در بهار امسال به ۱۰.۲ درصد کاهش یافت.

داده های رسمی آماری همچنین حاکیست نرخ بیکاری استان کرمانشاه اگرچه در مقایسه با استانهای صنعتی و بزرگ همچنان پایین است اما در بهار امسال از ۶ استان کشور بهتر شد که در ۱۰ سال اخیر سابقه نداشت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان ۱.۵ درصد مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت ایران را دارد و از سال ۱۳۵۵ همواره یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده است بطوریکه نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامد و از دیگر سو چهار درصد بیکاران کشور در این استان ساکن هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد بیش از ۳۸ هزار نفر معادل حدود ۳۹ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند و بر اساس نظر برخی کارشناسان عمده ترین چالش آنها نداشتن مهارت شغلی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha