ظرفیت پرتودهی برای محصولات صادراتی در خوزستان به کار گرفته می‌شود

اهواز - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر توسعه صادرات همگام با استانداردهای بین‌المللی گفت: در همین راستا هماهنگی‌های لازم با سازمان انرژی اتمی برای استفاده از پرتودهی گاما برای ضدعفونی کردن محصولات غذایی صادراتی در استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا محمد راضی جلالی روز سه‌شنبه در نشست تبیین تامین منابع مالی طرح‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان در محل شرکت شهرک‌های صنعتی استان که با حضور نمایندگانی از پنج صندوق ضمانتی کشور و جمعی از صاحبان صنایع برگزار شد افزود: توافقات نهایی برای استفاده از این ظرفیت به منظور ضدعفونی کردن و تضمین سلامت محصولات غذایی صادراتی از استان انجام شده و این اقدام صادرات در این بخش را تسهیل خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به بین‌المللی شدن فرودگاه شهرستان دزفول گفت: با صدور این مجوز از ظرفیت این فرودگاه برای صادرات به ویژه در بخش محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر استفاده می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: خوزستان با وجود اینکه به کشور خدمات زیادی را ارائه می‌دهد اما از بسیاری خدمات ‌ملی محروم است.

وی با اشاره به پیگیری استانداری خوزستان برای انجام گردش مالی شرکت‌های بزرگ در داخل استان اظهار کرد: طبق مصوبه هیات دولت ۵۰ درصد حساب‌های شرکت‌های بزرگ در استان‌های مربوطه باید متمرکز شود.

راضی جلالی بیان کرد: در کنار این تصمیم باید برای ترغیب شرکت‌ها به منظور انجام گردش مالی خود در استان باید خدمات‌رسانی بانک‌های خوزستان نیز ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه کارهای زیرساختی خوبی برای توسعه صادرات و تولید استان در حال انجام است افزود: توسعه صنایع کوچک خوزستان در اولویت قرار دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از بانک‌ها و صندوق‌های مالی نیز درخواست همکاری بیشتر برای تامین منابع مالی و نقدینگی صنایع کوچک را داشت.

وی بیان کرد: اگر دفاتر صندوق‌های ضمانت در استان راه‌اندازی شود شاهد تحول خوبی در تامین نیازهای مالی صنایع خواهیم بود.

راضی جلالی گفت: طی توافقی که با نخست وزیر کشور عراق انجام شد مقدمات ابتدایی همچون تامین زمین برای ساخت شهرک صنعتی مرزی در شهرستان خرمشهر در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، طبق گفته رییس سازمان انرژی اتمی، پرتودهی در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار مهمی برای تولید محصولات غذایی سالم است که دور شدن آفات و افزایش نگهداری محصولات کشاورزی را درپی دارد.

خوزستان سومین استان صادرکننده کالای غیرنفتی کشور است که ۲۳ درصد ارزآوری ملی از این استان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha