احتمال جاری شدن روان آب و بارش برف در استان فارس،‌ هشدار هواشناسی  
آرشیوی

شیراز- ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت  به توصیف فعالیت سامانه بارشی  و بارش برف در مناطق سرد سیر و احتمال  جاری شدن روان آب در استان فارس به ویِژه مناطق شمال غربی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد:‌ این سامانه برای پنجشنبه ۲۵ آبانماه در استان به ویژه مناطق شمال غربی همچون شهرستان های نور آباد ممسنی، رستم،‌کازرون،کوهچنارو سپیدان فعال می شود و روز جمعه هم در استان پیش بینی شده است.

مسعود حقیقت گفت: همچنین در روز های یاد شده دربرخی مناطق سردسیر شمالی استان با بارش برف پیش بینی می شود.

جاری شدن روان آب، لغزندگی جاده ها

وی تاکید کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها،‌ احتمال جاری شدن روان افزایش سرعت باد به صورت موقت و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد از این رو احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و جاده های کوهستانی، احتیاط در جابه جایی عشایر و فعالیت طبیت گردی و لایروبی کانال ها و آب راه ها توصیه می شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر هواشناسی فارس ۲۱ آبانماه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته منطقه دشت نمدان شهرستان اقلید فارس با منفی چهار و ۹ دهم درجه سلیسوس برای چهارمین بار در یک هفته اخیر سردترین ایستگاه هواشناسی کشور شناخته شد و به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha