۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85290951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه هزار متعرض به منابع ملی و طبیعی کشور دستگیر شدند

کرج – ایرنا – فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: امسال سه هزار و ۲۷۹ نفر متعرض به منابع ملی و طبیعی در سراسر کشور شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ «علی ملکی آهنگران» روز سه شنبه در گردهمایی سراسری فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی کشور که در سالن اجتماعات مرکز آموزشی جوانشیر کرج برگزار شد، افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در برخورد با متخلفان در عرصه های ملی اقداماتی داشتند که منجر به تشکیل ۲۰ هزار و ۱۲۰ فقره پرونده در زمینه مواد قانونی حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی شده است.

وی به تشکیل سه هزار و ۴۱۱ فقره پرونده تخلفاتی قاچاق چوب و زغال موضوع ماده ۴۸ اشاره و اظهار کرد: همچنین در این مدت یکهزار و ۴۴۸ فقره آتش سوزی در وسعت ۱۱ هزار و ۵۹۶ هکتار از مراتع و جنگل های کشور رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت:‌همچنین از متخلفان ۲ هزار و ۱۷۷ دستگاه وسیله نقلیه و ۷۰۶ دستگاه تجهیزات کشف و ضبط شد ضمن اینکه در این مدت سه هزار و ۹۳۹ فقره پرونده موضوع ماده های ۵۰، ۴۴ و ۴۳ (چرای غیرمجاز) برای ۷۱۹ هزار و ۸۸۶ واحد دامی تشکیل شده است.

ملکی آهنگران ادامه داد: تشکیل ۱۰ هزار و ۱۸ فقره پرونده موضوع ماده ۵۵ (تصرف اراضی ملی) در مساحت ۲۳ هزار و ۷۴۰ هکتار به ارزش ۲۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال و تشکیل ۲۲۶ فقره پرونده موضوع ماده ۴۹ برای فعالیت یک هزار و ۷۸۰ باب کوره زغال غیرمجاز از دیگر اقدامات انجام شده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

وی اضافه کرد:‌همچنین در این مدت سه هزار و ۶۸۰ فقره اجرای عملیات تبصره یک ماده ۵۵ به مساحت پنج هزار و ۷۵ هکتار به ارزش سه هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال و چهار هزار و ۷۴۸ فقره حکم قضایی خلع ید نیز به مساحت ۱۳ هزار و ۱۶۴ هکتار به ارزش ۱۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف برگزاری این گردهمایی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی این گردهمایی ایجاد حساسیت در فرماندهان و مدیران برای حفاظت از عرصه و اعیان جنگل ها و منابع طبیعی کشور است که به صورت ویژه مدنظر است.

وی اظهار کرد: ابلاغ برنامه ها و تدابیر و خط مشی ها به فرماندهان یگان حفاظت سراسر کشور و ایجاد ارتباط و تعامل موثر کاری بین این فرماندهان از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی است.

وی ایجاد هم افزایی درونی و تعامل و استفاده از ظرفیت های درونی را از دیگر این اهداف برشمرد و گفت: در درون سازمان تمام نیروهای یگان حفاظت در اختیار این یگان نیستند که برای هم افزایی درونی باید این نیروها به یگان بپیوندند تا پشتیبانی کامل را انجام دهند و نیروهای سرپنجه برای مقابله با متجاوزان را تربیت کنیم.

ملکی آهنگران با اشاره به استفاده از ظرفیت های بیرونی همچون ماموران نیروی انتظامی برای مقابله با متجاوزان عرصه ها، افزود: ما باید با دستگاه قضایی تعامل موثر و تاثیرگذاری داشته باشیم تا با تعامل موثر با یکدیگر جلوی تجاوز متخلفان به عرصه های ملی را بگیریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha