۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85290904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش اقبال به بایدن در جامعه سیاهان آمریکا

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85290904
کاهش اقبال به بایدن در جامعه سیاهان آمریکا

تهران – ایرنا – یافته های نظرسنجی اخیر روزنامه نیویورک تایمز نشان می دهد که درصد قابل توجهی از سیاهپوستان آمریکا از دولت دموکرات جو بایدن رویگردان شده اند.

به گزارش ایرنا از گزارش این روزنامه آمریکایی، رای دهندگان سیاهپوست آمریکایی در ۵۸ سال گذشته و پس از تصویب قانون حق رای و محو تبعیض نژادی از نظام رای گیری آمریکا، از ارکان حزب دموکرات به شمار می روند.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور نیز جو بایدن توانسته بود در برابر سهم ۸ درصدی دونالد ترامپ، آراء ۹۲ درصد از این بخش از رنگین پوستان آمریکا را به خود جذب کند.

حال و با گذشت ۳ سال از پیروزی جنجالی نامزد دموکرات ها، به نظر می رسد که درصدی از سیاهپوستان آمریکا در انتخاب خود تجدیدنظر کرده اند. بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر روزنامه نیویورک تایمز و کالج سیِنا، در صورتیکه انتخابات ریاست جمهوری در این روزها برگزار شود، ۲۲ درصد رای دهندگان سیاهپوست به ترامپ رای می دهند و ۲۵ درصد آنان نیز یا قصد رای دادن نداشتنه و یا در این مورد مرددند.

نظرسنجی مذکور همچنین نشان می دهد که ۸۰ درصد از سیاهان شرایط کنونی اقتصاد آمریکا را "نسبتاً مناسب" یا "ضعیف" می دانند.

نظرسنجی مذکور همچنان نشان داد که ترامپ به طور قابل توجهی در ۵ ایالت از ۶ ایالت شکننده و سرنوشت‌ ساز در دوره‌های مختلف انتخابات ریاست جمهوری (نوادا، جورجیا، آریزونا، میشیگان و پنسیلوانیا)، از بایدن پیشی گرفته و رئیس جمهوری کنونی آمریکا تنها با اختلاف ۲ امتیازی توانسته در ایالت ویسکانسین از رئیس جمهوری سابق پیش افتد.

دو سوم از شرکت ‌کنندگان در نظرسنجی نیویورک تایمز گفتند که آمریکا در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند و اکثریت آنها اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات معتقدند که سیاست‌های بایدن به آنها آسیب رسانده است.

همچنین حدود سه چهارم شرکت ‌کنندگان در این نظرسنجی (از جمله بیش از نیمی از شرکت‌ کنندگان دموکرات) گفتند که رئیس جمهوری آمریکا پیرتر از آن است که بتواند وظایف خود را به ‌طور موثر انجام دهد و ۶۲ درصد آنها هم گفتند که وی به ‌طور کلی فاقد هوشیاری ذهنی لازم برای تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری است.

این در حالی است که نزدیک به ۶ نفر از هر ۱۰ نفر (۵۹ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیویورک تایمز) در امور اقتصادی که توسط اکثریت شرکت ‌کنندگان در این نظرسنجی به عنوان مهم‌ترین موضوع انتخابات ۲۰۲۴ ارزیابی شد، به ترامپ نسبت به بایدن اعتماد بیشتری دارند و این اعتماد بیشتر به ترامپ در تمامی گروه‌های شرکت ‌کننده در این نظر سنجی در سطوح مختلف تحصیلی، درآمدی، سنی و جنسیتی صادق بود.

نظرسنجی مذکور از ۲۲ اکتبر تا ۳ نوامبر (۳۰ مهر تا ۱۲ آبان) و از میان ۳ هزار و ۶۶۲ رای دهنده ثبت شده انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha