۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۷:۳۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85290709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکه‌تازی خراسان‌شمالی در اردوی تیم ملی کوراش

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۷:۳۸
کد خبر: 85290709
سعید وحیدی
یکه‌تازی خراسان‌شمالی در اردوی تیم ملی کوراش

بجنورد- ایرنا- تیم ملی کوراش با پنج ورزشکار خراسان شمالی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، یکم آذرماه امسال راهی کشور ترکمنستان می شود تا همچنان عنوان پرچمداری این رشته ورزشی برای این خطه حفظ شود.

به گزارش ایرنا، پس از پایان فرآیند انتخابی تیم ملی کوارش، تکلیف ترکیب نهایی این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در ترکمنستان روشن شد و برای سومین سال پیاپی کوراشکاران خراسان شمالی پنج وزن از هفت وزن تیم ملی کوراش را تصاحب کردند.

تنها «سعید حسنی» در وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم و «مسعود قوی بازو» در وزن ۹۰ کیلوگرم از دیگر اعضای اردوی تیم ملی از این خطه نیستند.

همین چند وقت پیش بود که مسابقات مدعیان تیم ملی در بخش آقایان با حضور ۱۶۴ کوراش‌کار از ۱۹ استان به میزبانی مازندران برگزار شد و بار دیگر کوراشکاران استان پهلوان خیر خراسان شمالی پنج وزن تیم ملی در اختیار گرفتند.

«سعید طالب نیا»، «مجید وحید بریمانلو»، «الیاس پاکدل»، «رامین احمدزاده» و «حامد رشیدی» پنج کوراشکار توانمند خراسان شمالی هستند که فرصت حضور در میادین جهان را برای خود فراهم کردند تا افتخارآفرینی های خود را تکرار کند.

یکه‌تازی خراسان‌شمالی در اردوی تیم ملی کوراش

حامد رشیدی - وزن ۱۰۰ کیلوگرم

حامد رشیدی، نماینده وزن ۱۰۰ کیلوگرم کشورمان است که در سال ۹۶ در دهمین رقابت های قهرمانی جهان نشان نقره کسب کرد.

این کوراشکار بجنوردی سال ۹۶ در وزن ۹۰ کیلوگرم در مسابقات جهانی حضور یافت و پس از استراحت در دور نخست، در دور بعد، حریفی از رومانی را با شکست بدرقه کرد.

وی در ادامه نماینده عراق را از پیش رو برداشت و با پیروزی برابر نماینده کشور کره جنوبی به دیدار نهایی راه یافت اما با قبول شکست در دیدار نهایی به نشان نقره بسنده کرد.

رشیدی سال ۹۸ نیز در وزن ۱۰۰ کیلوگرم نشان نقره جایزه بزرگ کوراش ازبکستان را کسب کرد و اکنون قرار است آذرماه امسال در ترکمنستان برای کشور افتخار آفرینی کند.

یکه‌تازی خراسان‌شمالی در اردوی تیم ملی کوراش

رامین احمدزاده- وزن ۸۱ کیلوگرم

رامین احمد زاده جودوکار خراسان شمالی در نخستین آوردگاه بین المللی خود در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹، به عنوان نایب قهرمانی رسید و صاحب نشان نقره شد.

این کوراشکار جویای نام در وزن ۶۶ کیلوگرم، در مرحله نیمه نهایی مقابل رقیبی از هند قرار گرفت و توانست او را با شکست بدرقه کند.

وی در دور اول مغولستان را مغلوب نمایش زیبای خود روی تاتامی کرد و سپس مقابل قرقیزستان به برتری دست یافت و جواز حضور در نیمه نهایی را گرفت.

احمدزاده در دیدار نهایی مقابل "تیناربای" از قزاقستان قرار گرفت اما نتوانست در برابر این حریف پیروز شود و به نشان نقره بسنده کرد.

این کوراشکار خراسان شمالی در رقابت های جام ستارگان روسیه نیز در آبان ماه امسال با کسب قهرمانی این بار در آوردگاه جهانی روسیه موجب درخشش ستاره کوراش این خطه شد.

احمدزاده در وزن ۸۱ به دور از هر حاشیه ای بر روی تشک حاضر شد و پرونده این دوره از رقابت ها را با کسب نشان ارزشمند طلا بست.

یکه‌تازی خراسان‌شمالی در اردوی تیم ملی کوراش

الیاس پاکدل- وزن ۷۳ کیلوگرم

الیاس پاکدل نماینده وزن منفی ۷۳ کیلوگرم کشور در مهمترین رقابت های ورزشی اش، اردیبهشت امسال در نخستین دیدار خود مقابل "پان سوشنگ" از چین تایپه به برتری دست یافت و راهی مرحله بعدی شد.

وی در دومین دیدارش "بائینسیحالانگتو" از چین را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

پاکدل در این مرحله حریف هندی خود “شاویل گیل” را با اقتدار شکست داد و به فینال راه پیدا کرد.

نماینده شایسته کشورمان در دیدار نهایی با حریف قدرتمند ازبکستانی خود یعنی "هیداووف" رقابت کرد و با ارایه یک نمایش دلچسب به نشان طلا دست یافت.

این کوراشکار توانمند خراسان شمالی، طلای دوره قبلی این مسابقات و همچنین طلای پیکارهای قهرمانی جهان سال گذشته را در کارنامه دارد.

یکه‌تازی خراسان‌شمالی در اردوی تیم ملی کوراش

مجید وحید بریمانلو- وزن ۶۶ کیلوگرم

نام این ورزشکار جودو و کوراش خراسان شمالی برای نخستین بار با کسب تنها نشان تیم ملی در مسابقات بین المللی آلمان بر سر زبان ها افتاد.

مسابقاتی که بریمانلو با وزن منفی ۶۰ کیلوگرم حضور یافت و برای رسیدن به نشان برنز نمایندگان آلمان، جمهوری چک، بریتانیا و فرانسه را از پیش‌رو برداشت اما در مبارزه پنجم مغلوب جودوکار فرانسوی شد و در جدول شانس مجدد با شکست حریفی از هلند به نشان برنز دست یافت.

این کوراشکار جوان با وزن ۶۶ کیلوگرم در دوازدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا نیز حضور یافت و با کسب برتری در برابر کوراشکاری از تاجیکستان راهی دیدار نهایی شد.

بریمانلو در دیدار نهایی برابر "امان شوکریف" ازبکستانی نشان طلای این دسته وزنی را از دست داد و با نقره پرونده مسابقات این دوره را بست.

این ورزشکار در بازی های آسیایی هانگژو چین نیز برای کشو آبروداری کرد.

بریمانلو در وزن منفی ۶۶ کیلوگرم کوراش در نخستین دیدار بازی های آسیایی هانگژو به مصاف "چونگ هوانگ" رفت و در برابر حریف ویتنامی خود به برتری دست یافت و گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت.

این کوراش کار در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف "چنگ هائو چان" از چین تایپه رفت و با نمایشی زیبا ضمن برتری مقابل حریف خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

بریمانلو در مرحله نیمه‌نهایی با برتری مقابل حریفی از تاجیکستان به دیدار نهایی راه یافت شد اما در این دیدار در برابر "اشتوربابین" ازبکی با وجود تلاش به نشان نقره دست یافت.

یکه‌تازی خراسان‌شمالی در اردوی تیم ملی کوراش

سعید طالب نیا- وزن ۶۰ کیلوگرم

در این میان «سعید طالب نیا» نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم، تنها کوراشکار خراسان شمالی است که تاکنون سابقه حضور در مسابقات جهانی نداشته اما با توانمندی و اقتدار در رقابت های مدعیان تیم ملی توانست وزن ۶۰ کیلوگرم را از آن خود و نظر کادر فنی کوراش را برای حضور در مسابقات جهانی ترکمنستان جلب کند.

به گزارش ایرنا، مسابقات جهانی کوراش به میزبانی کشور ترکمنستان از اول آذرماه امسال به مدت ۶ برگزار می شود.

استان خراسان شمالی ظرفیت ویژه ای در رشته کوراش دارد به گونه ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان دار پایتخت کوراش کشور است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته جودو و کوراش دارد.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۳۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha