پنج هزار نفر در حفاظت از عرصه های طبیعی کشور فعال هستند

کرج - ایرنا - مشاور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در امر حفاظت گفت: پنج هزار و ۱۰۰ نفر نیروی محافظ در این سازمان امر حفاظت از منابع طبیعی و ملی کشور را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، «سید ناصرالدین عمادی» روز سه شنبه در گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی سراسر کشور که در مرکز آموزش جوانشیر سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مستقر در کرج برگزار شد با بیان اینکه تعداد نیروهای محافظ یگان منابع طبیعی برای عرصه گسترده کشور بسیار کم است، افزود: به رغم تعداد کم نیروهای محافظ منابع طبیعی، ۲۵۰ هزار محافظ افتخاری، یک هزار سازمان مردم نهاد و حدود ۱۰۰ هزار دهیاری در کشور ظرفیتی عظیم برای نگهبانی و مراقبت از عرصه های ملی کشور هستند.

وی به تاثیر حضور این افراد در عرصه های ملی اشاره کرد و گفت : حضور این نیروها درپایش متخلفان عرصه های ملی، قاچاقچیان چوب، آتش افروزان منابع طبیعی و متصرفان اراضی ارزشمند است ضمن اینکه برای اجرای ماموریت هایشان آموزش های لازم را برای برخورد با متخلفان و همچنین مردم می بینند.

عمادی با بیان اینکه در برنامه توسعه به دستگاه های اجرایی کشور اجازه داده شد تا از توانمندی های سازمان های نظامی در امر حفاظت از منابع طبیعی استفاده کنند، افزود: یکی از این تشکل ها، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است ضمن اینکه دستگاه هایی همچون جهاد کشاورزی، محیط زیست و میراث فرهنگی نیز از این ظرفیت استفاده می کنند.

مشاور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در امر حفاظت ، فعالیت های میدانی نیروهای یگان حفاظت را به صورت پیاده، موتوری، خودرویی و هوایی ذکر کرد و افزود: پنج هزار و ۱۰۰ نیروی محافظ منابع طبیعی که یک هزار و ۴۰۰ نفر آن ها امانی، یک هزار و ۳۰۰ نفر نیروی صیانتی و مابقی شرکتی هستند، امر حفاظت از عرصه های ملی در مقابل قاچاق چوب، تصرف و آتش سوزی را برعهده دارند.

عمادی به موضوع حریق که یکی از تهدیدات و آسیب های جدی بر سر راه مراتع و جنگل های کشور است اشاره کرد و گفت: اکنون شرایط اقلیمی کشور به گونه ای است که آتش سوزی ها فصل خاصی نمی شناسد و همچون گذشته نیست که فقط در فصل گرما شاهد این آتش سوزی ها باشیم زیرا مواد خشک همچون برگ های خشک در تمام نقاط کشور دیده می شود.

مشاور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: یگان حفاظت از منابع طبیعی کشور مقتدر و همواره پای کار است .

وی افزود: در شرایطی که در استان‌ها حاکم است باید یک سری پروژه‌ها اجرا شود که ما با بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ ساختمان و واحد منابع طبیعی نیاز به تجهیزات و ملزومات داریم که باید مورد پیگیری و توجه ویژه قرار گیرد.

عمادی همچنین به موضوع سلاح و بی سیم و تجهیزات انفرادی و گروهی اشاره کرد و گفت: باید حق بیمه مسوولیت در استان‌ها مورد توجه و انجام قرار گیرد و پرونده ها برای پیگیری حقوق افراد انجام‌شود.

وی اضافه کرد: پارک های جنگلی پیشانی عرصه های منابع طبیعی هستند و باید به خوبی از آنها مراقبت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha