۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۷:۵۰
کد خبر: 85290577
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ضربه مهلک قاچاق پوشاک بر صنعت نساجی مازندران

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۷:۵۰
کد خبر: 85290577
ضربه مهلک قاچاق پوشاک بر صنعت نساجی مازندران

نوشهر- ایرنا- شماری از اعضای صنف اتحادیه خیاطان استان مازندران واردات بی رویه، کمبود مواد اولیه، قاچاق پوشاک خارجی، کمبود نقدینگی، بیمه و واسطه ها را از جمله مشکلات فراروی خود برشمردند.

به گزارش ایرنا، همایش انجمن صنفی اتحادیه خیاطان استان مازندران شامگاه چهارشنبه با حضور روسای ۲۳ اتحادیه استان در چالوس با هدف تجزیه و تحلیل و تعیین یک نرخ واحد برای تمام رسته های زیر پوشش اتحادیه، ثبت انجمن صنفی و شرکت تعاونی و آسیب شناسی طرح اجرایی تولید لباس فرم دانش آموزان برگزار شد.

شماری از اعضای انجمن صنفی اتحادیه خیاطان مازندران در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مشکلات فراروی صنف خود از دولت خواستار حمایت بیشتر شدند.

دبیر برگزاری این همایش و جلسه هم اندیشی و مسئول انجمن صنفی اتحادیه های خیاطان استان مازندران، قاچاق پوشاک خارجی، واردات بی رویه، کمبود نقدینگی، بهره بانکی، تورم، فعالیت واسطه ها و وجود انحصار و برخی رانت ها، بیمه و مالیات، تامین و کمبود مواداولیه، نوسان نرخ ارز و بهره گیری از ماشین آلات فرسوده را از جمله مشکلات فرارو برشمرد.

محرمعلی احمدی در حاشیه این همایش در گفت و گو با ایرنا افزود : تزریق اعتبار و تسهیلات کم بهره، تامین مواد اولیه، برپایی نمایشگاه ها فصلی در شهرستان ها و استانها، ارتقای پژوهش و نوآوری و ساماندهی حوزه طراحی و مد ایرانی می تواند جان تازه ای را به صنعت پوشاک بخشیده و رقابت را بیشتر کند که امروز شاهد آن در نمایشگاه های بین المللی هستیم.

وی خاطرنشان کرد : از مجموع سهم ۱.۸ تریلیون دلار صنعت پوشاک در دنیا، سهم کشورمان از این بازار ۹ میلیارد دلار است که ۵.۵ میلیارد دلار آن شامل تولیدی داخل و حدود ۳.۵ میلیارد دلار به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می شود.

احمدی یادآور شد : نوآوری و ساماندهی حوزه طراحی و مد ایرانی می تواند جان تازه ای را به صنعت پوشاک کشور بدمد و رقابت داخلی را بیشتر خواهد کرد.

در زمان حاضر در صنعت پوشاک کشور علاوه بر واحدهای مشاغل خانگی و مزون های دارای مجوز، ۱۲۰ هزار واحد صنفی تولیدی و ۲۸۰ هزار واحد صنفی توزیعی در این بخش فعالیت دارند.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان های چالوس و کلاردشت هم گفت : در این نشست مشکلاتی که روسای اتحادیه خیاطان مازندران مطرح شده هر آنچه که جزو حیطه و اختیارات این دستگاه اجرایی باشد مورد پیگیری و رسیدگی قرار خواهد گرفت .

عبدالله کیاکجوری افزود : یکی از موضوعات بسیار مهم تشکیل انجمن صنفی خیاطان است که قابل پیگیری بوده و مورد حمایت برای شکل دهی این انجمن بوده در عین حال اهداف مدنظر این انجمن باید از موازی کاری بدور از اتحادیه باشد و نکته دیگر تشکیل تعاونی است و از مصادیق مهم عملکرد این دستگاه اجرایی است .

وی اظهار کرد : اگر طرح و برنامه ای در تشکیل تعاون داشته باشند و دولت وام های خوبی هم برای شرکت تعاونی ها به اهداف توزیع عادلانه خدمات اجتماعی در نظر گرفته و اگر این تعاونی شکل گیرد به طور یقین آماده ارایه خدمات هستیم.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت چالوس هم گفت : یکی از اتحادیه های ۳۴ گانه شهرستان چالوس از اتحادیه بسیار فعال و قابل توجه این شهرستان است که مطالبه ها به خوبی پیگیری می کند و ۲۶۰ عضو دارد و همه پروانه دار هستند .

علی رحیمی افزود : تک نرخی بودن و موضوع لباس فرم دانش آموزان در این نشست مطرح بوده که دغدغه بسیار به جایی بوده که باید مورد پیگیری قرار گیرد و به دنبال راهکارهای اساسی هستیم و نقش آموزش و پرورش در این حوزه بسیار موثر است .

وی اظهار کرد : خیاطان در این شهرستان نقش بسیار مهمی دارند و نباید نقدینگی از این شهرستان خارج بشود و تمام دوخت و دوزها در این شهرستان انجام گیرد.

فیلم| ضربه مهلک قاچاق پوشاک بر صنعت نساجی مازندران

ضربه مهلک قاچاق پوشاک بر صنعت نساجی مازندران

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha