سرانجام نامه‌ای که «بی‌بی گل» به رییس‌جمهور نوشت + فیلم

شهرکرد-ایرنا- اینجا بازفت چهارمحال و بختیاری است یکی از مناطق کمتربرخوردار چهارمحال و بختیاری که با وجود طبیعت بکر می‌توانست یکی از بهترین مناطق گردشگری و گردش‌پذیر زاگرس مرکزی باشد، اما محرومیت‌های تاریخی هنوز نتوانسته است این خطه را به یک منطقه اقتصادی درآمدزا برای مردم محلی تبدیل کند.

به گزارش ایرنا، برخی از مردم این منطقه می‌گویند؛ هنوز زیرساخت بازفت به اندازه مناطق دیگر کشور توسعه نیافته است و انتظار داریم این محرومیت‌ها از این منطقه رخ بَرکند.

۱۹ خردادماه سال ۱۴۰۱ بود منطقه بازفت گرمای تابستانی به خود گرفته بود و سر ظهر هوا نسبت به سایر مناطق چهارمحال و بختیاری گرمتر از ماه‌های گذشته بود، اطلاع دادند در این روز قرار است رییس جمهور به استان بیایید.

نام من «بی‌بی گل سلیمانی» است، همان بانوی که در ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ در سفر استانی نامه‌ای را به شخص رییس‌جمهور داد، همان نامه ای که رییس‌جمهور خودش آن را از دست من گرفت.

گمان نمی‌کردم این نامه حتی از دست من گرفته شود، یا حتی خوانده شود اما روز شنبه ۲ بعد از سفر رییس جمهور عده‌ای آمدند و پیگیر درخواست نامه ای که به رییس جمهور داده بودم، شدند.

سرانجام نامه‌ای که به رییس‌جمهور نوشتم

به گزارش ایرنا، فرجام دستور رییس‌جمهور برای پایان چشم‌انتظاری بی‌بی‌گل سلیمانی از اهالی روستای لبد بخش بازفت چهارمحال و بختیاری به‌صورت میدانی بررسی و پیگیری شد و اکنون بی‌بی گل صاحب خانه‌ای شده است که در نامه‌ای به رییس جمهور برای تکمیل آن درخواست داده بود.

حدود یک ماه از سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ گذشته بود که بنای خانه بی‌بی‌گل در بازفت مستحکم شد.

بی‌بی‌گل همان بانویی است که برای خوش‌آمدگویی به رییس‌جمهور برای حضور در روستای لبد با اسپند به استقبال آیت‌الله رئیسی و هیات همراه آمد و با تقدیم نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار تکمیل خانه و سرپناه نیمه‌تمام خود و دختر معلولش شد.

بی‌بی‌گل سلیمانی خوشحال از دور دوم سفر رییس‌جمهور و خواست تا سلام و پیام تشکرش را به رییس‌جمهور برسانیم، در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در سالهای پیش از سفر رییس‌جمهور بارها از مسوولان شهرستانی و استانی این خواسته را داشته و کسی صدایش را نشنیده بود.

وی تاکید کرد: با شنیده شدن صدایم از سوی رییس‌جهور، آیت‌الله رئیسی بلافاصله برای تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از خانه نیمه‌کاره‌من، دستور مستقیم داد و عملیات اجرایی آن از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

سلیمانی با لهجه شیرین بختیاری خود تصریح کرد: امیدوارم رییس‌جمهور سلامت باشد و خداوند همواره حامیان و پشتیبانان محرومان به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس‌جمهور را حفظ کند.

وی یادآور شد: تا عمر دارم مدیون و ممنون‌دار آیت‌الله رئیسی هستم .

فکر نمی‌کردم رییس‌جمهور به لبد بیاید

فرزند بی‌بی‌گل نیز گفت: هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کردم که رییس‌جمهور به لبد بیاید و برای تکمیل خانه مادرم دستور بدهد.

نعمت‌الله سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: امروز بی‌بی‌گل در منطقه حسابی معروف شده است و همه می‌دانند رییس‌جمهور دولت مردمی، با حضور در بین محرومان، برای رسیدگی به مشکلات آنان دستور مستقیم صادر می‌کند.

وی افزود: از ۱۰ سال قبل به‌علت ضربه یک تکه چوب به صورتم، چشم چپم نابینا شد و امروز با همسر و سه فرزند، نه تنها بیکار هستم، بلکه با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنم.

سلیمانی تصریح کرد: خواهرم هم در سال‌های قبل به‌خاطر سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت از ناحیه فک شد که به‌علت ناتوانی اقتصادی، موفق به پیگیری برای درمان وی نشدیم.

وی اظهار داشت: مردم لبد مشکلات فراوانی دارند و امید است پس از حضور رییس‌جمهور در این روستا و دستور برای رفع اقداماتی به‌منظور کاهش محرومیت این منطقه، اُمید اهالی لبد سُفلی تقویت شود.

عملیات اجرایی تکمیل خانه بی‌بی‌گل پس از دستور رییس‌جمهور آغاز شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بلافاصله پس از دستور رییس‌جمهور، عملیات اجرایی تکمیل خانه بی‌بی‌گل آغاز شد.

فرشید ریاحی سامانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: خانه بی‌بی‌گل تا ۱۰ روز دیگر تکمیل، بهره‌برداری و تحویل وی می‌شود.

وی افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری ۴۲ واحد مسکونی نیمه‌تمام دیگر در روستای لبد بخش بازفت مصالح مورد نیاز و تسهیلات مکمل در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.

ریاحی تصریح کرد: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های زیرمجموعه این نهاد تصویب شد.

وی یادآور شد: از این مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال برای تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی، ۴۰۰ میلیارد ریال به‌منظور مطالعه فاز دوم و انجام عملیات اجرایی روستاهای در معرض خطر و ۷۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه سال‌جاری در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

آیت‌الله رئیسی در بخشی از برنامه خود برای بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ در روستای لبد، یکی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق این شهرستان حضور یافت.

بی‌بی‌گل در سفر رییس‌جمهور به روستای لبد سُفلی بخش بازفت به استقبال رییس‌جمهور رفت و پس از خوش‌آمدگویی به آیت‌الله رئیسی از وی برای رفع مشکلات خود کمک خواست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha