رئیس دادگستری مشگین‌شهر: مردم اقدام‌های پیشگیرانه از سرقت را جدی بگیرند

اردبیل - ایرنا - رئیس دادگستری مشگین‌شهر با اشاره به فراوانی پرونده‌های قضایی مرتبط با سرقت در بین جرایم در این شهرستان بر لزوم جدی گرفتن اقدامات پیشگیرانه از سرقت تاکید کرد.

.به گزارش ایرنا، امیر نوعی روز سه‌شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم مشگین‌شهر اظهار کرد: افزایش اطلاع‌رسانی در راستای حفاظت و صیانت از اموال عمومی و شخصی به‌ویژه اقدام‌های پیشگیرانه از وقوع سرقت در جامعه ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع سرقت یکی از بزرگ‌ترین معضل‌های اجتماعی است، افزود: مهم‌ترین مساله در بحث پیشگیری، فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ عمومی است که می‌تواند موجب کاهش این ناهنجاری اجتماعی شود.

رئیس دادگستری مشگین‌شهر بیان کرد: بر همین اساس پیشگیری از جرم سرقت باید یکی از اولویت‌های مهم دستگاه‌های دولتی باشد و به منظور حفاظت از اموال و تجهیزات دولتی در راستای پیشگیری از سرقت، مسئولان و کارکنان دستگاه‌ها و نهادها اهتمام جدی داشته باشند.

دادستان مشگین‌شهر نیز در این نشست با اشاره به رده‌های نخست زندانی‌های جرم سرقت از نظر فراوانی، بر ضرورت افزایش اقدام‌های عملی از سوی دستگاه‌های دولتی در راستای پیشگیری و مبارزه با این معضل اجتماعی تاکید کرد.

بابک نونهال اضافه کرد: مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید پس از شناسایی و گردآوری مانع‌های موجود در این زمینه، نسبت به شرح وظیفه خود در بحث ایمن‌سازی اقدام جدی نمایند تا شاهد کاهش آمار سرقت‌ها باشیم.

وی همچنین ادامه داد: زمانی رضایت و آرامش در جامعه حاکم می‌شود که کاهش انواع جرم‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را شاهد باشیم و در این راستا هیچ مماشاتی با سارقان حرفه‌ای وجود نخواهد داشت و کم‌کاری در این زمینه از هیچ شخصی پذیرفتنی نیست.

به گفته وی ، افزون بر ۴۰ هزار فقره پرونده سال گذشته در محاکم قضایی شهرستان مشگین‌شهر تشکیل شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال‌غربی استان اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha