۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۵۹
کد خبر: 85290297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ نمایش به مرحله پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره تئاتر قم راه یافت

قم- ایرنا- معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: ۹ نمایش صحنه‌ای و هشت نمایش خیابانی به مرحله پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کاظم رضوانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این جشنواره روزهای ۲۴ تا ۲۷ آبان‌ماه در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و عکس تئاتر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶ اثر برتر این جشنواره راهی جشنواره منطقه‌ای فجر خواهد شد، ادامه داد: از بین ۳۶ گروه نمایشی که برای حضور در بخش صحنه‌ای جشنواره اطلاعات خود را ثبت کرده بودند پس از ارزیابی هیات داوران ۲۴ گروه امتیازات لازم را بدست آوردند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم‌ گفت: پس از ارزیابی‌های انجام شده در نهایت ۹ نمایش «شکارچی»، «مرضیه»، «مجلس پنبه‌زنی»، «سمفونی نحس»، «روایت راستی»، «ماه گرفتگی»، «ترنا»، «آقای مجنون خانم لیلی» و «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» به بخش مسابقه راه پیدا کردند.

رضوانی گفت: در بخش نمایش خانگی این جشنواره نیز ۸ نمایش «بانو خیری»، «کوآرتت»، «طوقی و مسافر»، «بازسازی»، «آرش کمانگیر»، «۱۹۶.۸۳۷»، «لالایی دریا برای ماهی‌ها» و «نا» جواز حضور در بخش اصلی را بدست آوردند.

وی با اشاره به حضور گروه‌های نمایشی اتباع در بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم، تصریح کرد: همچنین نمایش‌های مختلفی در موضوعات متنوعی مانند دفاع مقدس، دین و مذهب، مباحث اجتماعی، سیاسی و ادبیات کلاسیک به بخش اصلی این جشنواره راه یافته است.

وی افزود: نمایش‌های بخش صحنه‌ای این جشنواره هر روز در ساعت ۱۶، ۱۸ و ۲۰ و آثار خیابانی نیز در ساعت ۱۶:۴۵، ۱۹ و ۲۱ به روی صحنه خواهد رفت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم‌ در پایان بیان داشت: نمایش‌های بیست و چهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در تالار فرهنگ و هنر، تالار شهید آوینی و پلاتو ماه به اجرا در خواهد آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha