اسپانیا: وضعیت در بیمارستان الشفا غزه غیرانسانی است

تهران- ایرنا- ایون بلارا وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا دوشنبه شب گفت که وضعیت بیمارستان الشفا غزه عمیقاً غیرانسانی است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا در واکنش به تصاویری که تلاش کارکنان بیمارستان الشفا غزه برای زنده نگه داشتن نوازادان نارس را با وجود کمبود تجهیزات مورد نیاز و کارآمد به دلیل حمله رژیم صهیونیستی و قطع برق به تصویر می‌کشد، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) وضعیت به وجود آمده در بیمارستان الشفا را عمیقاً غیرانسانی خواند و افزود: این وضعیت غیرانسانی الان باید خاتمه یابد!

بلارا همچنین روز دوشنبه نشستی را برای مدافعان حقوق بشر بین‌المللی به میزبانی مرکز دفاع از حقوق بشر (IRIDIA) مستقر در بارسلون برای بحث در مورد درگیری در فلسطین افتتاح کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اگرچه بلارا سیاست خارجی اسپانیا را تعیین نمی‌کند اما رهبران اسپانیا و اروپا را تحت فشار قرار داده است تا روابط دیپلماتیک خود را در پاسخ به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه با این رژیم قطع کنند.

از سوی دیگر خوزه مانوئل آلبارس وزیر خارجه اسپانیا در بروکسل گفت که او همتایان اروپایی خود را تحت فشار قرار خواهد داد تا برای صلح و حمایت کامل از غیرنظامیان فلسطینی و احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه بحث و رایزنی کنند.

آلبارس پیش از برگزاری نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: برای درخواست آتش بس بشردوستانه، افزایش کمک به غزه و تلاش در جهت سازماندهی نشست صلح تلاش خواهم کرد.

آلبارس با اشاره به اینکه اسپانیا کمک‌های خود به فلسطین را سه برابر کرده است اما تاکید کرد: این کمک‌ها باید بتواند به جمعیت غیرنظامی غزه برسد.

به گزارش ایرنا، بیمارستان الشفا غزه که این روزها به دلیل بمباران‌های پی در پی رژیم اسرائیل با ادعا و بهانه‌های این رژیم در کانون توجهات جهانی قرار گرفته است، به روایت شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از مدیر این بیمارستان، شرایط داخل آن فاجعه بار است و فعالیت واحدهای ضروری متوقف شده‌اند.

محمد ابوسلمیه رئیس بیمارستان الشفا غزه روز دوشنبه به وقت محلی به شبکه خبری سی ان ان آمریکا نزدیک به دولت جو بایدن که حامی سرسخت رژیم اسرائیل است، گفت که شرایط داخل این بیمارستان فاجعه بار است و فعالیت‌های واحدهای ضروری متوقف شده‌اند.

می الکیله وزیر بهداشت فلسطین نیز یکشنبه شب گفت که اسرائیل در بیمارستان‌های نوار غزه به ویژه در مجتمع بهداشتی الشفا که محاصره شده، دست به جنایت می‌زند.

الکیله در بیانیه‌ای مطبوعاتی، افزود: ارتش اسرائیل بیماران و مجروحان را به خیابان‌ها و برای مرگ حتمی فراری می‌دهد، این اقدام را نمی‌توان تخلیه نامید بلکه بیرون راندن به همراه تهدید به زور سلاح است.

حمله بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از ۱۵ مهرماه آغاز شده تاکنون بیش از ۱۱ هزار شهید و ۲۸ هزار زخمی برجای گذاشته که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha