کتابخانه‌های عمومی مهریز یزد با کمبود کتاب تخصصی مواجه است

یزد- ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز گفت: ۱۰ کتابخانه‌ زیرپوشش در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان با کمبود شدید کتب تخصصی آموزشی مواجه است و باید خیران برای خرید و اهدای آنها همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، " سعید قریشی " دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان افزود: اکنون ۱۶۳ هزار کتاب در موضوعات عمومی در کتابخانه‌های شهرستان موجود است ولی دانش آموزان این شهرستان متقاضی کتاب های آموزشی هستند.

وی ادامه داد: همه روزه تعداد زیادی از دانش آموزان دختر و پسر مدارس مهریز برای دریافت کتاب‌های آموزشی و کمک درسی به کتابخانه‌های زیرپوشش شهرستان مراجعه می‌کنند ولی به شدت با کمبود منابع مواجه هستیم و باید برای حل مشکل اقدام شود.

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان مهریز افراد خیر و همچنین واحدهای صنایع زیادی وجود دارد بیان کرد: همکاری خیران و صنایع و معادن برای تامین بخشی از هزینه خرید کتاب‌های کمک آموزشی موجب حل مشکل موجود است و انتظار داریم که پیگیری شود.

قریشی از دیگر مشکلات موجود این اداره را قدمت ۵۰ ساله قدیمی ترین کتابخانه شهرستان ذکر کرد که احتیاج مبرم به بهسازی و مرمت دارد و برای انجام عملیات عمرانی به بیش از ۲۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است که باید مسئولان شهرستان اقدام کنند.

اکنون ۱۶۳ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف در کتابخانه‌های زیرپوشش، بخش کودک و نوجوان برای استفاده و دسترسی راحت حدود ۶ هزار عضو و سایر علاقه‌مندان در ۱۰ کتابخانه مهریز موجود است و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

یزد با ۱۱۱ باب کتابخانه عمومی شامل ۹۶ مورد کتابخانه نهادی روستایی و شهری و ۱۵ باب کتابخانه مشارکتی به نسبت جمعیت در جایگاه نخست کشوری قرار دارد و در کتابخانه‌های عمومی استان با حدود ۹۷ هزار نفر عضو افزون بر ۲ میلیون نسخه کتاب موجود است.

استان یزد یک ‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی‌ها زندگی می‌کنند و مهریز دارای ۱۰۷ مدرسه، ۱۳ هزار دانش آموز و چهار هزار دانشجو است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha