۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85290074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنان و بحران‌های اخلاقی زیست مدرن

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85290074
مهدیه ساسانی I کارشناس ارشد جامعه شناسی
زنان و بحران‌های اخلاقی زیست مدرن

تهران- ایرنا- سالانه بیش از یک میلیون سقط جنین در آمریکا روی می دهد و تعداد کودکانی که سالانه در اثر سقط جنین در ایالات متحده از بین می‌روند، برابر با تعداد تمامی نظامیانی است که تاکنون در کل جنگ های تاریخ آمریکا کشته شده‌اند.

زیستن به سبک مدرن و کنار رفتن مناسبات ظاهری و محتوایی سبک زندگی سنتی در جامعه و به ویژه برای زنان، دارای پیامدهای مثبت و منفی بسیاری بوده است. یکی از پیامدهای سبک زندگی مدرن که به تبع از بین رفتن کارکرد جنسی نهاد خانواده در غرب و نیز تحت شعار انقلاب جنسی جنبش افراطی فمینیسم، گریبانگیر افراد و به ویژه زنان شده است، بحران روابط جنسی می باشد. با مروری بر آمار وضعیت اجتماعی در کشورهای غربی می توان نمود بحران جنسی را مشاهده کرد.

۱) فساد و بی بندوباری

بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۸ تعداد زوج های همزیست بدون ازدواج در آمریکا ۱۰ برابر شده است. بیش از یک سوم این خانوارها دارای فرزند هستند. به عبارتی امروزه یک سوم کودکان در آمریکا از زنان مجرد متولد می شوند و درصد چنین تولدها در جای جای آمریکا افزایش یافته است. جدیدترین آمارها نشان می دهد که ۵۰ هزار نفر دختر ۱۵ ساله و ۳۱ هزار نفر از دختران ۱۳ و ۱۴ ساله انگلیسی در سال ۲۰۰۷ برای درمان های ضدبارداری به درمانگاه های پزشکی مراجعه کرده اند. تعداد دخترانی که در دهه گذشته به دنبال چنین مسائلی بوده اند، افزایش یافته است در حالی که در سال ۱۹۹۶ تنها ۶ درصد از دختران این رده سنی به چنین درمانگاه هایی مراجعه کرده اند. این آمار در سال ۲۰۰۷ به ۵/۸ درصد رسیده است.

مردم آمریکا در سال ۲۰۰۷ شاهد تولد یک ‌میلیون‌ و ۷۱۴ هزار و ۶۴۳ کودک نامشروع بودند. سال ۲۰۰۷ از هر ۱۰ کودک متولد شده، چهار کودک نامشروع یا بدون پدر بود و این مقدار ۲۶% بیشتر از سال ۲۰۰۲ بود. در آمریکا ۸۶% از بارداری های دختران نوجوان، ۶۰% از بارداری‌های دختران جوان و ۳۳% از زنان بدون ازدواج رخ می‌دهد. از هر پنج دختر مجرد ۱۵ تا ۴۴ ساله آمریکایی تنها یک نفر باکره است. در آمریکا از سال ۱۹۴۰ تا سال ۱۹۹۴ میزان بچه‌های متولد شده در دوران تجرد نسبت به کل نوزادان از ۱۱% به ۳۰% رسیده است. همچنین از هر سه زایمان زنان آمریکایی ۲۰ تا ۳۰ سال یک نوزاد نامشروع متولد می‌شود و در سال ۱۹۹۵ از میان زنان کمتر از ۳۰ سال آمریکایی که ازدواج نکرده بودند، ۴۰% حداقل یک بارداری نامشروع داشتند.

مایک جاج سخنگوی انستیتوی مسیحیت در این خصوص می گوید: من از شنیدن این آمارها شوکه نمی شوم. ما خودمان نباید به کودکانمان اجازه دهیم تا به این زودی به این روابط روی آورند. ما باید آن ها را از نظر اخلاقی حمایت کرده و راهنمایی کنیم. بسیاری از زنانی که هم اکنون به گذشته نگاه می کنند از اینکه روابط جنسی خود را در سنین پایین شروع کردند، پشیمانند. آنچه مسلم است اینکه غول فساد در مدارس و دیگر کانون های حضور نوجوانان غربی به تنفس شوم خود ادامه می دهد. در این میان سیاستهای مقامات کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان و فعالیت کمپانی های فیلمسازی نیز این روند را تشدید می کند.

۲) بیماری های جنسی

بر اساس شرایط فیزیولوژیک جسمی، این زنان هستند که بیشترین احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی را دارند و به همین دلیل سالانه ۲۴ هزار زن آمریکایی به دلیل بیماری های مقاربتی نازا می شوند. سالانه ۱۹ میلیون نفر در آمریکا به بیماری های مقاربتی دچار می شوند و تقریبا نیمی از آنها افرادی هستند که در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال قرار دارند.

آمریکا سالانه ۱۷ میلیارد دلار برای درمان بیماری های جنسی هزینه می کند. در سال ۲۰۱۱ بیش از چهار میلیون عفونت کلامیدیایی (یک بیماری مقاربتی) در آمریکا گزارش شده بود که ۳۳ درصد افراد مبتلا زیر ۲۰ سال داشتند. تخمین زده می شود که یک نفر از هر ۶ آمریکایی که سنی بین ۱۴ تا ۴۹ سال دارد، دچار ویروس تبخال تناسلی است.

امروز در آمریکا حدود ۵۰ درصد از دانش آموزان دبیرستانی حتما سکس را تجربه کرده اند و یک نفر از هر ۴ دختر نوجوان آمریکایی حداقل به یک بیماری مقاربتی دچار می شود. ۲۴ درصد از نوجوانانی که دچار بیماری های مقاربتی هستند اعلام کرده اند که هنوز هم به رابطه جنسی بدون در نظر گرفتن اصول محافظتی ادامه می دهند. بدین ترتیب سلامت جسمی و جنسی زنان آمریکایی که مهمترین عامل موثر در زندگی فردی و اجتماعی ایشان محسوب می شود در اثر بی بندو باری به شدت در خطر قرار گرفته است.

۳) سقط جنین

به طور کلی از سال ۱۹۷۳ که دادگاه عالی آمریکا سقط جنین را تایید کرد و بیش از ۵۰ میلیون جنین در شرف تولد کشته شده اند. در صورتی که تمامی انواع سقط جنین، شامل آنهایی که توسط داروهای خاص انجام می گیرند را در نظر بگیریم سالانه بیش از یک میلیون سقط جنین در آمریکا روی می دهد. تعداد کودکانی که سالانه در اثر سقط جنین در آمریکا از بین می روند برابر با تعداد تمامی نظامیانی است که تا کنون در کل جنگ های تاریخ آمریکا کشته شده اند.

گزارش شده است که ۴۱ درصد از کل بارداری ها در شهر نیویورک به سقط جنین ختم می شود. همچنین مطالعات نشان می هد ۸۶ درصد از سقط جنین ها به خاطر آسایش طلبی و دوری از دردسرهای بارداری روی می دهد. این در حالی است که سقط جنین تبعات جسمی و روانی عمیقی بر زنان دارد که ممکن است تا سال ها آنها را درگیر کرده و زندگی عادیشان را دچار مشکل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha