جوابیه شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در باره یک خبر

اصفهان-ایرنا-شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در پی درج خبری با عنوان«کمبود برق، مشکل اساسی شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان است» مورخ یازدهم آبان ۱۴۰۲ در خبرگزاری ایرنا، جوابیه‌ای صادر کرد.

در این جوابیه با اشاره به تامین برق متقاضیان شهرک صنعتی مورچه خورت آمده است: حدود ۵۰۰ مشترک در شهرک صنعتی مورچه خورت فعال هستند و تاکنون از طریق ۲ پُست، برق آنها تامین شده است،از آنجا که اولین گام در توسعه شهرک های صنعتی، اطمینان از تامین زیرساخت‌های آنها از جمله تامین برق و سپس واگذاری زمین‌ در شهرک و صدور مجوز صمت به متقاضیان، افزایش ظرفیت یا ظرفیت جدید است، بنابر این لازم است این موضوع قبل از صدور مجوزها از سوی نهادهای مذکور بدقت بررسی شود.

در این جوابیه تاکید شده است:شرکت برق منطقه‌ای در راستای توسعه صنعت استان و استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری صورت گرفته و تامین برق مجوزهای مازاد واگذار شده و حل موضوع از طریق همکاری با نهادهای مذکور، موافقتنامه چندجانبه‌ای بین شرکت شهرک های صنعتی، اداره کل صمت، شرکت توزیع برق استان و شرکت برق منطقه ای با هماهنگی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در آذر ۱۴۰۱ مبادله کرد و در این راستا در قالب سه فاز، تامین برق متقاضیان شهرک صنعتی مورچه خورت را در دستور کار خود قرار داد.

ادامه این جوابیه حاکیست: در فاز اول طبق موافقتنامه مذکور از طریق نصب مبدل، ۱۲ مگاوات(در سال ۱۴۰۲) و در فاز دوم از طریق احداث پُست سیار ۱۶ مگاوات (در سال ۱۴۰۳) و مابقی تقاضاها بعد از بهره‌برداری از پست ثابت(در سال ۱۴۰۵) تامین برق می شود.

شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در جوابیه خود یادآور شده است: نصب مبدل در زُمره تعهدات توافق شده متقاضیان بوده اما اخیرا به درخواست متقاضیان و به منظور تسریع در اجرا، این شرکت تعهد مذکور را متقبل شده است.
در ادامه این جوابیه آمده است: برای تقویت زیرساخت بالادستی تامین برق منطقه، پست انتقال ۴۰۰/۶۳ کیلوولت شهرک بزرگ صنعتی اصفهان با هزینه بالغ بر هشت هزار میلیارد احداث و اخیرا به بهره‌برداری رسیده و بخش عمده خطوط فوق توزیع خروجی پست یادشده که تغذیه پست‌های فوق توزیع مورچه خورت یک تا سه را به عهده دارند، اجرا شده است.
در این جوابیه تصریح شده است: با این توضیح، مطالب ذکر شده توسط متقاضی مذکور (امید هوایی، مدیرعامل شرکت کیان سامان اسپادانا)، غیر دقیق و خلاف واقع است از جمله متقاضی یاد شده بخشی از برق خود را در فاز اول و بخش دیگر را در فاز دوم دریافت می‌کند و احداث تاسیسات مذکور طبق موافقتنامه با شرکت شهرک‌ها در حال انجام است.

در بخش پایانی جوابیه شرکت برق منطقه‌ای اصفهان آمده است: همچنین پیگیری مستمری در زمینه جذب سرمایه‌گذاران و صنایع مختلف آن شهرک در احداث نیروگاه‌های خورشیدی نیز در دست پیگیری است و انتظار می‌رود تا دو سال آینده با احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در مورچه خورت، شرایط پایدارتری در تامین برق این شهرک صنعتی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، «امید هوایی" یکی از فعالان اقتصادی شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان اخیرا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تامین زیرساخت انرژی بویژه برق، لازمه فعالیت و تولید واحدهای صنعتی است و کمبود برق از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان است.

وی بر ضرورت رفع مشکلات و تأمین انرژی مورد نیاز تولیدکنندگان در راستای تحقق شعار سال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» تأکید کرد و افزود: تامین نشدن این زیرساخت در شهرک‌ مورچه خورت، واحدهای فعال یا در حال توسعه این شهرک را با مشکل اساسی مواجه کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha