زنبورداران لرستانی از بیمه اجتماعی بی بهره اند

خرم آباد- ایرنا- مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: زنبورداران لرستان فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند و لازم است که با بهره گیری از فرصت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در راستای بیمه این قشر اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی فتحی روز دوشنبه در جلسه آموزشی، توجیهی بیمه زنبورداران در سالن همایش سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد چهار هزار و ۵۰۰ زنبوردار در لرستان وجود دارد که سالانه بیش از سه هزار تن عسل و مشتقات مربوط به آن را تولید و روانه بازارهای فروش می کنند.

وی با اشاره به اینکه زنبورداران لرستان فاقد بیمه هستند، افزود: متاسفانه به رغم ظرفیت های بسیار خوب و کیفیت بالای عسل تولیدی استان، به دلیل نبود صنایع بسته بندی مناسب و برندسازی (نام تجاری) نتوانسته ایم در توسعه صادرات این محصول اقدانم کنیم و عسل تولیدی لرستان با نام تجاری سایر استان هاذ در بازار به فروش می رسد.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان با تاکید بر لزوم بازاریابی، بازارسازی و تجاری سازی این محصول عنوان کرد: بیمه زنبورداران و توجه به مشکلات آنها می تواند نقش مهمی در افزایش تولید و اشتغال در این بخش داشته باشد.

زنبورداران لرستانی از بیمه اجتماعی بی بهره اند

زنبورداران از مزایای صندوق بیمه اجتماعی بهره مند نیستند

معاون بهبودات تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این همایش اظهار کرد: با بیمه شدن زنبورداران ضریب اطمینان و انگیزه بیشتری جهت ادامه فعالیت آنها در زمینه تولید و اشتغال استان فراهم می شود.

صادق اسدالهی افزود: هدف اصلی برگزاری این همایش توسعه فرهنگ بیمه، برندسازی تولیدات عسل و سایر تولیدات کندو و همچنین برگزاری نمایشگاه در سطوح مختلف شهرستان‌های استان و آشنایی با زنبورداران بامباحث فنی و آموزشی است.

وی با بیان اینکه زنبورداران استان فاقد بیمه هستند و نیاز است که از این قشر حمایت شود، تصریح کرد: متاسفانه زنبورداران طی چند سال اخیر از مزیت‌های صندوق بیمه اجتماعی بهره مند نبودند که امید است با حمایت های همه جانبه مدیران مربوطه، زنبورداران از مزیت های این بیمه بهره مند شوند.

اسدالهی افزود: صندوق بیمه اجتماعی فرصت مناسبی جهت رفع مشکلات زنبورداران است که با پرداخت مبلغ کمتری نسبت به بیمه تامین اجتماعی خود اقدام نمایند تا در زمان بازنشستگی مستمری بیشتری به آنها تعلق بگیرد از مزیت آن بهره مند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha