۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85289855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳۴ عنوان کتاب در استان یزد چاپ شد

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85289855
۲۳۴ عنوان کتاب در استان یزد چاپ شد

یزد –ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ۲۳۴ عنوان کتاب در نیمه نخست سالجاری در این استان چاپ شده است.

به گزارش ایرنا، "احسان عابدی" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ، افزود: این تعداد عنوان کتاب با تیراژ ۱۸۴ هزار و ۲۵۰ نسخه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است .

وی ادامه داد: این تعداد عنوان کتاب حاصل تلاش ۲۰۰ نویسنده در استان یزد است همچنین طی دو سال گذشته ۹ موسسه فرهنگی و هنری با موضوع کتاب مجوز گرفته که به عنوان بازوی فرهنگی ما همکاری دارند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: از اتفاقات خوب دیگر تخصیص چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۳۷ نفر از فعالین این عرصه بوده است .

عابدی ادامه داد: برنامه های تشویقی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شده که از جمله سامانه خرید از کتابفروشی به صورت برخط است و باعث می شود عدالت فرهنگی در حوزه کتاب برقرار شده و مخاطبین بتوانند حتی در روستاها نیز نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب طی دو سال گذشته برگزار نشد و امسال با رویکردی جدید در تبریز برگزار می شود و لذا امسال نیز نمایشگاه کتاب به صورت قبلی که بزرگ و تمرکز بود نداریم اما نمایشگاههای مختلف در شهرستان ها به صورت مجزا برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد از ۲۳ الی ۲۵ برگزار می شود و تئاتر های راه یافته به این جشنواره در تالار هنر، گذر فرهنگ و هنر و پلاتو پاییز اجرا خواهد شد .

عابدی ادامه داد: نمایش از جایگاهی تحول آفرین در جامعه برخوردار است که می‌تواند به زیبایی حقایق را مطرح کند و در سال گذشته ۵ رویداد بزرگ تئاتری در استان برگزار شد .

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ در یزد ۲۵۰ سانس اجرای نمایش صورت گرفت که با توجه به برنامه ریزی و تسهیل‌گری انجام شده به ویژه اهتمام ویژه گروه‌های هنری در سال گذشته اجرای ۱۷۲۵ سانس نمایش صحنه‌ای و خیابانی را در تقویم هنری ثبت کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: رشد ۷ برابری اجرای نمایش را در سال گذشته شاهد بودیم و که با موضوعات روز جامعه به ویژه سبک زندگی اسلامی ایرانی، خانواده و ارزش‌های اصیل بومی منطقه‌ای اجرا شد و این آثار در عرصه ملی نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

حسین دشتی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: برنامه های هفته کتاب از ۲۰ آبان با غبار روبی گلزار شهدا آغاز شد و از فردا سه شنبه برنامه هایی از جمله برگزاری چهار کارگاه آموزشی ، تور بازدید از کتابفروشی های استان ، رونمایی از کتاب ، برگزاری نمایشگاه کتاب ، افتتاح کتابخانه فرق و ادیان و برنامه های متنوع دیگری اجرا خواهد شد.

سید عباس دهقان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: سی و سومین جشواره تئاتر استان یزد از ۲۳ آبان آغاز می شود و جمعا ۸ اثر در بخش صحنه و ۶ اثر نیز در بخش خیابانی پذیرفته شد که اجرا خواهد گردید .

جعفر دل دل، مسئول برگزاری جشنواره تئاتر استان یزد نیز در این نشست گفت: ارتقای تئاتر با نقد خواهد بود و لذا امسال برای اولین بار این بخش هم در جشنواره خواهد بود و بخش خیابانی نیز امسال به این جشنواره اضافه شده است و دوره های آموزشی نیز در این ماراتن هنری ۳ روزه اجرا می گردد .

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha