۹۰۰ هکتار زمین برای مسکن روستایی در چهارمحال وبختیاری تامین شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۰۰ هکتار اراضی مستعد برای الحاق به بافت روستایی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان شناسایی و تامین شده است.

فرشید ریاحی سامانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها که تعهد استان ۱۴ هزار واحد است با مشکل تامین زمین روبرو نیستیم و تمامی واحدها در دست احداث است که در سفر دوم رییس‌جمهور به استان تعدادی از این واحدها افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش شهری نیز ۸۰ درصد زمین مورد نیاز تامین و در شهرهایی هم که به هر دلیل امکان تامین اراضی وجود نداشت تمهیداتی نظیر مشارکت مردمی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تسهیلات مسکن روستایی سال ۱۴۰۱ آبان و آذر همین سال ابلاغ شد و به سبب شرایط آب و هوایی در عمل استان اقدام موثری صورت نگرفت و از ابتدای سالجاری عملیات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن از سر گرفته شد.

ریاحی همچنین از تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر استان در دور اول سفر رییس‌جمهور خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از محل سازمان برنامه و بودجه کشور و استان به نسبت مساوی در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در نظر گرفته شده است که تا امروز ۱۵۴ میلیارد ریال آن تخصیص و مراحل انتخاب پیمانکار انجام و عملیات اجرایی شروع شده که در طول سالجاری این اعتبار ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و جذب شده است.

وی با اشاره به اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار جهت بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی در طول سه سال خبر داد و گفت: تاکنون از این مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال به استان تخصیص یافته و عملیات اجرایی انجام شده که برای سالجاری ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و جذب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز به منظور سند توسعه شهرستان کوهرنگ از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان در طول ۲ سال در نظر گرفته شده که از این مبلغ تاکنون ۷۰ میلیارد ریال اعتبار توسط برنامه و بودجه و بنیاد مسکن تخصیص و مراحل انتخاب پیمانکار انجام و عملیات طرح‌های هادی روستایی وارد مرحله اجرا شده است.

ریاحی یادآور شد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات نفت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای احداث مسکن نیازمندان در سطح استان تخصیص یافت که روند اجرایی آن در دست پیگیری است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به‌همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

در جریان این سفر ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و برای طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ردیف اعتباری در نظر گرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha