۸۹ هزار و ۳۳۵ خانوار خراسان جنوبی از کالابرگ الکترونیک استفاده کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی تاکنون ۸۹ هزار و ۳۳۵ خانوار این استان از مزایای این طرح استفاده کرده‌اند.

غلامرضا اشرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت استان خراسان جنوبی بیش از ۸۴۰ هزار نفر معادل ۲۶۵ هزار و ۷۰۳ خانوار است که ۷۸۱ هزار و ۳۲۸ نفر یارانه بگیر هستند.

وی با بیان اینکه مرحله ششم طرح کالابرگ الکترونیکی از ۲۰ مهرماه با شمولیت دهک ششم و هفتم آغاز شد اظهار داشت: ۷۸ درصد جمعیت یارانه بگیر جزو هفت دهک اول هستند و حداقل ۱۲۰ هزار تومان در این طرح به یارانه آنها اضافه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی، اختیاری است گفت: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، زیرمغذی و ویتامین‌های لازم هر فرد با قیمت‌های مبنا انتخاب شده است.

وی یادآور شد: ۱۱ قلم اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارانی، قند و شکر است که با قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه می‌شود.

اشرفی گفت: تاکنون برنج، روغن، ماکارانی، قند و شکر به ترتیب بیشترین میزان کالای مصرفی استان است و بیشترین تراکنش در یک ماه گذشته مربوط به ۲۳ مهر است که توسط هفت هزار و ۸۴۶ خانوار با اعتبار هزار و ۴۷۴ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۲۳ پایانه فروشگاهی در استان خراسان جنوبی مجری طرح کالابرگ الکترونیک هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha