۲ هزار و ۲۰۰ نفر از جانبازان برای تسهیلات خودرو به بانک ها معرفی شدند

تهران- ایرنا- مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه از ماه گذشته از سوی ایران خودرو برای هزار و ۲۰۰ نفر و سایپا برای  ۹۱۲ نفر از جانبازان متقاضی خودرو پیامک ارسال شده است، گفت: حدود دو هزار و ۲۰۰ جانباز بعد از تکمیل پروفایل‌های خود پیش فاکتور دریافت و به بانک ها معرفی شدند.

میثم اروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بانک ها برای پرداخت تسهیلات خودرو به جانبازان تعلل می کنند اما ما آن را حل می کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) برای جانبازان در نظر گرفته شده است، افزود: هر ماه از سوی شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از جانبازان پیامک ارسال می شود.

اروز توضیح داد: به جانبازان ۵۰ درصد به بالا اجازه واردات داده می شود و برای سایر مشمولان، تسهیلات خودروی داخلی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: براساس ماده ۴۵ قانون جامع ایثاران دولت مکلف است سالانه اعتبار و تسهیلات لازم برای تهیه خودرو مناسب برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا و آن تعداد از جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید از نظر جسمی، محدودیت حرکتی دارند و همسران و فرزندان معلول، شهدا پیش بینی کنند.

اروز خاطرنشان کرد: برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا و آن تعداد از جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید از نظر جسمی، محدودیت حرکتی دارند از سوی ایران خودرو ۲۰۷ و از سوی شرکت سایپا خودرو شاهین اتومات به قیمت کارخانه داده می شود.

وی گفت: بانک ها مکلف هستند به جانبازانی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به بانک ها معرفی می شوند ۲۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت ۶۰ ماهه و سود چهار درصد پرداخت کنند.

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: واگذاری خودرو به جانبازان یکی از بخش های قانون جامع ایثارگران است که پس از ۱۱ توسط دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرایی شده و این یک دستاورد بزرگ است.

اروز در پاسخ به این پرسش که جانبازان پنج درصد به بالا که مشکلات جسمی و حرکتی ندارند هم خواهان دریافت خودرو هستند، گفت: قانونگذار برای این افراد تکلیفی بر دوش ما نگذاشته اگر قانون تکلیف کند ما اجرا می‌کنیم هر چند ما پشتیبان ایثارگران هستیم و دوست داریم به همه آنها بهترین خدمات را ارائه دهیم.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۰۰ هزار ایثارگر واجد شرایط قانونی برای دریافت خودرو هستند اما در قانون بودجه امسال فقط واگذاری ۱۰ هزار خودرو برای آنها پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha