فیلم| روایتی از نمایشگاه کتاب تبریز

تبریز- ایرنا- نمایشگاه کتاب بخشی از خاطرات جمعی مردم تبریز است، نمایشگاهی که همه ساله با استقبال گسترده مخاطبان کتاب در صدر مهمترین نمایشگاه‌های تبریز قرار گرفته است. این نمایشگاه پس از چهار سال وقفه از ۱۷ تا ۲۱ آبان با حضور علاقمندان کتاب برگزار شد، رویدادی که باید نیروی محرکه فعالیت های فرهنگی دیگر در منطقه باشد.

نکته مهم این رویداد فرهنگی، تغییراتی بود که از وزارت ارشاد در نحوه عرضه کتاب داده شده بود و قرار بود تبریز نخستین مجری این تغییرات باشد، نمایشگاه امسال از عرضه ناشر محور به عرضه موضوع محور کتاب تغییر رویه داد، شیوه ای که تا حدود زیادی کار را برای مخاطبان کتاب آسان تر کرد گرچه موافقان و مخالفان بسیاری نیز داشت.
در شیوه موضوع محور کتاب‌های عرضه شده به طور موضوعی از هم تفکیک شده بودند و علاقمندان به هر موضوع کتاب را در سالن مورد نظر خود جستجو و انتخاب می کردند.

هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز با عرضه ۴۰ هزار عنوان کتاب خارجی و داخلی از بهترین ناشران کشور در کنار یازدهمین دوره نمایشگاه مطبوعات و نخستین رویداد فرهنگی حجاب و عفاف که در آن لباس‌های مرتبط با پوشش اسلامی با حضور ۱۰۰ تولید کننده عرضه می‌شد با استقبال گسترده مردم برگزار شد.

در حاشیه این نمایشگاه برنامه های فرهنگی متعددی همچون رونمایی از کتاب، شعرخوانی، اجرای موسیقی، اجرای نمایش و گفتگو با حضور میهمانان برجسته خارجی و داخلی اجرا شد.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در ۲۱ آبان ماه شب گذشته به کارخود پایان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha