اعتبارات حذف مدارس تخریبی چهارمحال و بختیاری در سفر استانی رییس‌جمهور پیگیری می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه بسته پیشنهادی احداث، تکمیل و توسعه طرح‌های آموزشی استان برای تصویب در دور دوم سفر رییس‌جمهور تهیه شده است، گفت: حدف مداس تخریبی و تعمیر و تجهیز مدارس مهمترین خواسته بخش نوسازی مدارس در این سفر است.

ایرج کریمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان علاوه بر طرح‌های اعلام شده در سفر نخست رییس‌جمهور، طرح‌های جدید پیش‌بینی شده است که شامل تامین اعتبار برای مدارس تخریبی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام خیری، تکمیل اردوگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و استخر شنا، هنرستان‌ها، حذف مدارس سنگی و کانکسی و به‌روز رسانی تجهیزات آموزشی و تامین اعتبار مصوبات باقیمانده از دور نخست است و در اولویت قرار دارد.

وی گفت: براساس اطلاعات موجود در سامانه شناسنامه فنی فضاهای آموزشی در استان، حدود ۱۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری تخریبی است که با هماهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان در این فضاهای آموزشی کلاس درس برگزار نشده است و با تخصیص تامین اعتبار، نوسازی و مقاوم‌سازی خواهند شد.

کریمی یادآور شد: در دور نخست سفر رییس‌جمهور به استان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تصویب شد، که در طول سه سال این اعتبارات جذب و هزینه خواهد شد و در سال نخست ۲۵ درصد این میزان محقق شده است.

اعتبارات حذف مدارس تخریبی چهارمحال و بختیاری در سفر استانی رییس‌جمهور پیگیری می‌شود

وی افزود: اجرای ۹ طرح در دور نخست سفر رییس‌جمهور به استان برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در قالب طرح‌های تخریب و بازسازی، تکمیل اردوگاه‌ها، تکمیل مجتمع و سالن ورزشی، تکمیل استخر دانش‌آموزی، حذف مدارس کانکسی، احداث مدرسه شبانه‌روزی در مناطق محروم و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیری تصویب شد که طرح برچیده شدن مدرسه‌های کانکسی به عنوان مهمترین اولویت نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان است.

به گفته وی، در دولت سیزدهم این طرح در قالب طرح شهید پناهی با همت دولت سیزدهم و همکاری بنیاد برکت آغاز شد که سهم استان حذف ۱۹ مدرسه کانکسی در مناطق سخت‌گذر استان است و برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که ۸۰ میلیارد ریال این میزان تخصیص داده شد و تاکنون ۱۰ ساختمان جدید مدارس کانکسی در حال ساخت است و حذف مابقی مدارس کانکسی نیازمند تامین زمین در مناطق روستایی استان است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه و فضای آموزشی است.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به‌همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

در جریان این سفر ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و برای طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ردیف اعتباری در نظر گرفته شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha