عبور از آبرسانی سیار در چهارمحال و بختیاری/ سد باباحیدر بعد از ۱۶ سال آبگیری می‌شود

شهرکرد – ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری از آبگیری سد باباحیدر بعد از ۱۶ سال وقفه و تکمیل طرح مجتمع آبرسانی نیمی از جمعیت استان در دور دوم سفر رییس‌جمهور خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها، تنش آبی در استان برطرف می‌شود و از مرحله آبرسانی با تانکر عبور می‌کنیم.

غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه با حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و در جمع خبرنگاران ایرنا افزود: طرح مجتمع آبرسانی نیمی از جمعیت استان برای تامین آب در مناطق شهری و روستایی استان تکمیل شده که با بهره‌برداری از آن، آب آشامیدنی ۵۰ درصد جمعیت استان شامل ۱۳ روستا و ۱۳ شهر تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح مجتمع آبرسانی نیمی از جمعیت استان دارای مجوز زیست‌محیطی است و هیچ آسیبی نیز به بستر رودخانه وارد نمی‌کند.

حیدری تامین آب آشامیدنی مناطق شهری و ۲۲۹ روستایی که با تانکر آبرسانی می‌شد را از موضوعات مهم و اولویت‌دار دور نخست سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: این استان سرچشمه سه رودخانه بزرگ کشوراست که با تنش آبی مواجه و تلاش شده که این تنش برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با تاکید بر اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از برنامه‌های محوری دولت سیزدهم است، گفت: سد باباحیدر نیز پس از ۱۶ سال توقف با تخصیص اعتبار در این دولت به مرحله آبگیری رسیده است.

وی توسعه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری را از دیگر طرح‌های اولویت‌دار استان عنوان کرد و گفت: با تبدیل شیوه‌های آبیاری کشاورزی چهارمحال و بختیاری از غرقابی و سنتی به سامانه نوین آبیاری تلاش شده در بخش مصرف آب صرفه جویی و برای توسعه این بخش از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم توزیع منابع به صورت عادلانه است، گفت: اجرای چندین طرح زیربنایی از جمله توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و جاده ای از اولویت‌های اصلی سفر دوم رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری است.

حیدری اظهار داشت: در دور نخست سفر رییس‌جمهور بیشتر طرح‌های پیشران و طرح‌هایی که از سال‌های گذشته متوقف مانده بودند، با نگاه توسعه و نگاه آمایشی در اولویت قرار گرفت.

وی احداث جاده‌ها و زیرساخت‌ها را از دیگر طرح‌های اولویت‌دار دولت در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون اجرای طرح نهضت ملی در این استان ۷۵ درصد پیشرفت دارد و چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی نیز آماده افتتاح است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه جاده‌ها، زیرساخت‌های بهداشتی و مراکز ورزشی در راستای محرومیت‌زدایی از چهره استان، افزود: با توجه به محرومیت، کوهستانی بودن و کم بودن زمان فصل کار با توجه به سرمای زودرس؛ برنامه‌ریزی مناسب برای اجرا و تکمیل طرح‌ها و تخصیص به موقع اعتبارات ضروری است.

حیدری با تاکید بر توسعه گردشگری و بوم‌گردی با توجه به جاذبه‌های گردشگری موجود در استان افزود: توسعه گردشگری با تکیه بر ظرفیت های محلی از جمله سیاست های اصلی دولت برای توسعه این استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به پرداخت تسهیلات خُرد و اشتغال خانگی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش آمار بیکاری در این استان اشاره کرد و گفت: درپایان سال‌گذشته براساس آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان از رتبه دوم ، هشت پله صعود کرده است.

حیدری افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات غیرنفتی را از دیگر نتایج سیاست های اصولی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: تشکیل و تکمیل زنجیره تولید بادام استان از دیگر برنامه های مهم دولت است که با این کار به جای خام فروشی؛ محصولات کشاورزی تولیدی استان فرآوری می‌شود.

«جاده بروجن – لردگان» از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به اجرای طرح جاده بروجن - لردگان به عنوان یک جاده ترانزیتی اشاره کرد و گفت: اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه، و از محل ماده ۵۶ و تهاتر نفت طرح تامین شده و از قرارگاه خاتم نیز دعوت شده تاکنون گام‌های مهمی در این خصوص بردارد.

رویکرد فرهنگی دور دوم سفر رییس‌جمهور

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در این استان افزود: تلاش می کنیم درحوزه زیرساخت‌های فرهنگی - هنری، اعتبارات مناسبی به مدراس، دانشگاه‌ها و مجموعه های فعال فرهنگی استان اختصاص داده شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به‌همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

در جریان این سفر ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و برای طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ردیف اعتباری در نظر گرفته شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha