۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85289386
T T
۲۲ نفر

برچسب‌ها

انتقاد مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان از تعطیلی مدارس

اصفهان - ایرنا - استمرار شدت غلظت آلاینده ها در هوای اصفهان و چند شهرستان دیگر استان موجب تداوم تعطیلی مدارس برای دومین روز باعث انتقاد مدیرکل آموزش و پرورش شد.

به گزارش ایرنا، پیرو مصوبات کمیته اضطرار الودگی هوای استان اصفهان مدارس تمامی مقاطع، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در مناطق ۶ گانه شهر اصفهان و شهرستانهای خمینی شهر، فلاورجان، شاهین شهر، زرین شهر، مبارکه، نجف آباد، پیربکران، فولادشهر و برخوار و سجزی بمنظور کاهش اثرات منفی الودگی بر سلامت دانش آموزان در روز دوشنبه برای دومین روز متوالی تعطیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با انتقاد از تعطیلی مدارس گفت: تنها راه حل کاهش و کنترل آلایندگی تعطیلی تعلیم و تربیت نیست؛ بلکه تعطیلی مدرسه باید اولویت آخر باشد.

محمدرضا ابراهیمی افزود: تعطیل شدن مدارس منجر به کاهش آلودگی هوا نخواهد شد؛ زیرا با تعطیلی مدرسه، دانش‌آموزان همراه با خانواده به سطح شهر می‌آیند و بار دیگر در معرض آلودگی قرار می‌گیرند.

وی افزود: نهادها و سازمان‌های ملی و استانی باید تمام راه‌ها را بررسی و طی کنند و درصورتی که هیچ‌یک نتیجه‌بخش نبود سراغ تعطیلی مدارس بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: در صورتی که دانش‌آموز در مدارس حضور داشته باشند، مجموعۀ آموزش و پرورش مراقبت بیشتری خواهد کرد تا در معرض آلودگی قرار نگیرد و امیدوارم مسوولان به نحوی عمل کنند که سلامت جسمی و سلامت اخلاقی و رفتاری و آموزشی دانش‌آموزان توأمان مدنظر قرار گیرد.

در همین این راستا اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان اعلام‌ کرده است که با توجه به تداوم آلودگی هوا و تعطیلی مدارس و تاکید بر عدم تعطیلی امر آموزش، لازم است مدیران مدارس ترتیبی اتخاذ کنند تا آموزش دانش آموزان از طریق بستر شاد و در صورت عدم تشکیل کلاس در شاد، به صورت موقت از طریق پلتفرم های ایرانی ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، امروز بنا به تصمیم شب گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوا، با توجه به تداوم پایداری و سکون مطلق جو، وضعیت ابرناکی و کاهش میدان دید، انباشت غلظت آلاینده ها همراه با کاهش کیفیت هوا علاوه بر تعطیلی مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی، مهدهای کودک و پیش دبستانی ها در مناطق شش گانه شهر اصفهان و نواحی و مناطق آموزش و پرورش خمینی شهر، فلاورجان، شاهین شهر، زرین شهر، مبارکه، نجف آباد، پیربکران، فولادشهر، برخوار و سجزی تعطیل است و فعالیت آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در مناطق یاده شده نیز به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان تا پایان این هفته و از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

اصفهان کمترین تعداد روزهای هوای پاک و همچنین میزان بارش سالانه را در مقایسه با سایر کلانشهرها دارد و شرایط جغرافیایی و اقلیمی آن بسیار بدتر است، همه این شرایط دست به دست هم داده تا این خطه در بین کلانشهرهای کشور در جایگاه نخست آلودگی هوا قرار گیرد.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha