۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۵۰
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85289034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده پارلمان کانادا: چه تعداد فلسطینی باید کشته شوند تا ترودو به خودش بیاید

تهران- ایرنا- یک نماینده پارلمان کانادا با انتقاد شدید از سکوت مقام‌های این کشور نسبت به کشتار مردم فلسطین، خطاب به نخست وزیر کانادا گفت: چه تعداد از مردم فلسطین باید کشته شوند که مقام‌های کانادایی راهی برای درخواست صلح و آتش‌بس در این باریکه پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، متیو گرین از منطقه اونتاریو روز یکشنبه در جمع نمایندگان این کشور، از سیاست‌های دولت کانادا نسبت به جنایاتی که در نوار غزه اتفاق می‌افتد، به شدت انتقاد کرد.

وی خطاب به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و دیگر مقام های ارشد این کشور به آمارهای سازمان ملل که تعداد کشته‌های فلسطینی حدود یک ماه اخیر را افزون بر ۱۱ هزار نفر اعلام کرده است، اشاره و تاکید کرد که با وجود شرایط اسفناک در این منطقه هنوز بمباران نوار غزه از سوی صهیونیست ها ادامه دارد.

گرین ادامه داد: با وجود اینکه کارشناسان سازمان ملل اقدامات رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی عنوان کردند، ولی نکته شرم آور اینجاست که مقام های کانادایی هیچ واکنشی نسبت به این حملات نشان نمی‌دهند.

وی اظهار داشت: چه تعداد از مردم فلسطین باید کشته شوند که نخست وزیر کانادا و دیگر مقام های این کشور راهی برای درخواست صلح و آتش بس در نوار غزه پیدا کنند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی افزون‌بر ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده است که هشت هزار نفر از آنها کودک، زن و سالخورده هستند. همچنین بیش از ۲۷ هزار فلسطینی دیگر هم زخمی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha