جهاد دانشگاهی می تواند صادر کننده قوی محصولات فناورانه به دنیا باشد

تهران - ایرنا - نماینده تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت:جهاد دانشگاهی با تعریف ساختاری توانمند و حمایت مجلس در برنامه هفتم توسعه می تواند صادر کننده قوی فناوری، محصولات و خدمات فناورانه به سایر کشورها باشد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عزت الله اکبری تالارپشتی روز یکشنبه در بازدید از توانمندی های مختلف سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، اظهارداشت: با توانمندی‌هایی که در جهاددانشگاهی سراغ دارم آینده روشنی برای این نهاد انقلابی برای ساخت و بومی سازی هرچه بیشتر محصولات فناورانه و انتقال تکنولوژی به بخش های مختلف از جمله صنعت کشور متصور هستم.

وی در این بازدید که محسن مردانی رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف وی را همراهی می کرد، بر فراهم کردن هرچه بیشتر بستر لازم برای استفاده از دانش فنی و محصولات فناورانه تولید شده پژوهشگران و محققان توانمند سازمان جهاد دانشگاهی تاکید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه، همراهی مجلس شورای اسلامی در تنظیم قوانین متناسب به خصوص در برنامه هفتم توسعه کشور به منظور تحقق استفاده حداکثری بازار داخل از محصولات بومی سازی شده جهاد را بسیار مهم خواند.

جهاد دانشگاهی می تواند صادر کننده قوی محصولات فناورانه به دنیا باشد

اکبری تالارپشتی همچنین به عضویت ایران در برخی از سازمان های بین المللی از جمله قدرت‌های نوظهور اقتصادی جهان موسوم به بریکس، سازمان همکاریهای اقتصادی اکو و سازمان همکاری های شانگهای اشاره و تاکید کرد:جهاد دانشگاهی با تعریف ساختاری توانمند به طورحتم می تواند یک صادر کننده قوی تکنولوژی، محصولات و خدمات فناورانه به سایر کشورها باشد.

وی با یادآوری نقش و سابقه درخشان و مهم جهاد دانشگاهی در بومی سازی بسیاری از نیازمندی های بخش های مختلف کشور از جمله حوزه صنعت و سلامت و جلوگیری از واردات و خروج ارز از کشور افزود: جهاد با حضور و ایجاد نقشی فعال در معاهدات بین المللی می تواند برای کشور ارزآوری مناسب داشته باشد.

در این بازدید محسن مردانی رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در خصوص زمینه های کاری پروژه های کلان فناورانه، پروژه های انجام شده و در دست اقدام این سازمان در بخش های مختلف آب، نفت، دفاعی و خودرو در طول چند سال اخیر به ارائه توضیحات پرداخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha