۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85288866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۴۵۵ خانوار ورامینی از مزایای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند

ورامین - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ورامین گفت: هشت هزار و ۴۵۵ خانوار این شهرستان که عمدتا از دهک‌های ۲ و سه بودند از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی استقبال و از مزایای آن استفاده کردند.

به گزارش ایرنا، حسن فیروزی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان ورامین افزود: ۲۸ هزار و ۹۸۹ تراکنش خرید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در ماه گذشته از ۴۷۵ ترمینال فعال فروشگاهی در این شهرستان توسط خانوار ها ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح نظارت بر مشاوران املاک سطح شهرستان ورامین از ۵۴ مشاور املاک بازدید مشترک برگزار شد که منجر به تعطیلی پنج واحد و تذکر و اخطار به ۲ واحد شد.

طرح ملی کالا برگ الکترونیک از سیزدهم خرداد ماه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ویژه خانوارهای دهک اول تا سوم جامعه آغاز شد و هم اکنون تا دهک هفتم نیز شامل این طرح می شوند.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم با رویکرد افزایش سلامت تغذیه‌ای و ریشه‌کن کردن سوء تغذیه در خانوارهای ایرانی، طرح اعتبار مضاعف کالابرگ الکترونیک را در اول شهریور امسال گسترش داد و دهک‌های ۴ و ۵ را مشمول این طرح کرد. طرحی که تا قبل از شهریورماه فقط برای دهک‌های یک تا ۳ درآمدی اجرایی شده بود.

براین اساس، در صورتی که سه دهک کم درآمد از یارانه ۴۰۰هزار تومانی خود و ۲ دهک چهارم و پنجم از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی خود به میزان ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای سبد معیشت شامل شیرخام، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، برنج، حبوبات، ماکارونی، قند و شکر خریداری کنند، مشمول این طرح می‌شوند.

طرح کالابرگ الکترونیک، ۲ هدف عمده را دنبال می‌کند؛ نخست، افزایش قدرت خرید مردم و تهیه اقلام اساسی تغذیه‌ای و دوم، ثبات قیمت‌ها برای یک سال ثابت و حفظ شدن ارزش یارانه‌ها. دولت درصدد حفظ این سبد با نرخ سال گذشته و جبران افزایش قیمت‌ها است.

ورامین دارای ۲ بخش مرکزی و جوادآباد با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌ شرقی استان تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha