تصادفات فوتی جاده جدید پاتاوه - دهدشت رو به افزایش است

یاسوج - ایرنا - رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد تصادفات منجر به فوت جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت از زمان افتتاح تاکنون به ۱۶ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، جاده ملی پاتاوه به دهدشت به عنوان بخش مهمی از کریدور شمال - جنوب به طول ۱۳۶ کیلومتر است که ۲۷ تیرماه سال جاری با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

این جاده ترانزیتی جزو یکی از پروژه های اولویت دار در دولت سیزدهم تعیین شده بود و در سفر نخست رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به تکمیل آن تخصیص یافت.

کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور و بهره‌مندی ساکنان بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب از جمله مزیت های این جاده ملی بشمار می رود.

سرهنگ "حسن دانایار" روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این مسیر ترانزیتی نقاط حادثه خیز زیادی دارد و تعداد تصادفات جرحی و منجر به فوت در این مسیر روز به روز در حال افزایش است.

وی بیان کرد: در صورتی که این نقاط حادثه خیز اصلاح نشوند شاهد تصادفات منجر به فوت زیادی در فصل زمستان خواهیم بود.

دانایار تقاطع منطقه گندی خوری را یکی از نقاط حادثه خیز مسیر پاتاوه به دهدشت دانست و اضافه کرد: اصلاح نقاط حادثه خیز در این منطقه در کاهش تصادفات جرحی و فوتی تاثیرگذار نبود.

وی تصریح کرد: نیاز است برنامه ریزی بهتری از سوی متولیان برای ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در این مسیر انجام شود.

دانایار بدون اشاره به تعداد فوتی های تصادفات جاده ای این استان در سال جاری گفت: حوادث منجر به فوت در مسیرهای ارتباطی استان کاهش سه درصدی داشته است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

این استان با داشتن کمتر از ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha