فعالیت کانون‌های فرهنگی ویژه خواهران در مساجد آذربایجان شرقی آغاز شد

تبریز-ایرنا- مدیر ستاد فهما آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد ویژه دختران با شیوه‌نامه خاص در استان آغاز شده و قرار است تا پایان ماه جاری بیش از ۷۰ کانون دختران و بانوان در مساجد استان فعال شود.

به گزارش روز یکشنبه مرتضی شفیعی در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این کانون ها مأموریت‌های خاص امور بانوان در عرصه های فرهنگی، هنری، قرآنی و خانواده را پیگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد یکهزار و ۴۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در مراکز شهری و مناطق روستایی این استان فعال است، افزود: از مجموع کانون های فوق تعداد ۶۰۰ کانون دارای کتابخانه است.

شفیعی فعال شدن گروه‌های مختلف هنری در کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی از جمله تئاتر، سرود، تولیدات چند رسانه‌ای، فیلم‌سازی، گرافیک، نقاشی دیجیتال، خوشنویسی و هنرهای تجسمی را یکی از برکات برنامه‌‎های اخیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان دانست.

وی با اشاره به این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون دوره های مختلف آموزشی از قبیل مدیریت فرهنگی در مساجد، سواد رسانه‌ای، کار تشکیلاتی و شبکه‌سازی، جانشین‌پروری و تجربه‌نگاری فعالان فرهنگی به همت ستاد استانی برگزار شده است، اظهار کرد: به دنبال تربیت نیروهای خلاق، به‌روز و البته فرهیخته علمی در سطح کانون‌های مساجد استان هستیم.

شفیعی استقبال کودکان و نوجوانان از طرح تابستانی ستاد فهما استان با عنوان «مسجد؛ کانون نشاط» را مورد اشاره قرار داد و گفت: در خلال همین برنامه‌‎های بانشاط در راستای جذب حداکثری این قشر به فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد تلاش می کنیم.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون عضویت فعالان فرهنگی مساجد در زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد نیز در مقایسه با سال های گذشته چندبرابر شده است.

کانون فرهنگی هنری خواهران به صورت تخصصی در مقوله زیست عفیفانه فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha