۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85288499
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هکتار زمین در آشخانه خراسان‌شمالی به نهضت ملی مسکن الحاق شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه وشهرسازی خراسان شمالی گفت: الحاق ۱۰۰ هکتار  زمین در شهر آشخانه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کارگروه امور زیربنایی و توسعه استان مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، سیدعلی میرکریمی روز یکشنبه اظهار کرد: گرچه اعضای کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان با الحاق ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده شهر آشخانه موافقت کردند اما این امر باید در شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مورد موافقت قرار گیرد.

به گفته وی؛ شهر آشخانه ۵۲۱ هکتار وسعت دارد.

میرکریمی افزود: اعضای این کارگروه همچنین با جابجایی روستای "قوردانلو" از توابع شیروان موافقت کردند و مقرر شد مطالعات تفصیلی آن پس از تامین اعتبار در کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان انجام شود.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جانمایی زمین های مستعد برای الحاق به محدوده شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خراسان شمالی در دست پیگیری است.

براساس این گزارش اکنون ساخت بیش از ۲۴ هزار واحد مسکونی با مساحت بیش از ۵۶۰ هزار مترمربع در شهرهای استان آغاز شده است.

چهار میلیون واحد مسکونی در کشور در این دولت برنامه ریزی شده است و در این استان هم براساس برنامه ریزی و هدفگذاری ها، ۴۷ هزار واحد مسکونی در شهرها و ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها باید ساخته شود.

۷۶ هزار و ۶۵۶ نفر در استان با ثبت نام در سامانه، متقاضی دریافت مسکن دولتی در شهرها شدند از این تعداد ۳۲ هزار نفر حائز شرایط برای دریافت شدند.

همچنین برای هفت هزار و ۶۸۹ نفر پروژه اختصاص یافته است و ۱۲ هزار و ۳۱۷ نفر نسبت به واریز آورده اولیه اقدام کردند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha