لیست عجیب تیم ملی؛ از حضور غیرمنتظره شاگرد سابق تا بی‌توجهی ژنرال به جوانگرایی

تهران- ایرنا- لیست جدید تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی منتشر شد که وجود نام برخی از بازیکنان در این فهرست کمی عجیب به نظر می‌رسد.

به گزارش ایرنا، آخرین دیدار هفته دهم لیگ برتر فوتبال کشورمان امروز با دیدار حساس سپاهان و پرسپولیس به پایان می‌رسد و اردوی تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی آغاز می‌شود. از این رو امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی لیست ۲۰ نفره‌ای را اعلام کرد که وجود نام برخی از این بازیکنان جای تعجب دارد. البته این لیست بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس کامل می‌شود.

کریم انصاری‌فرد

این مهاجم ۳۳ ساله در حال حاضر در تیم فوتبال اومونیا قبرس بازی می کند. انصاری‌فرد در ۱۱ دیدار اخیر خود تنها توانسته یک گل بزند. او همچنین توانسته ۳ کارت زرد دریافت کند که با توجه به پست او، این موضوع عجیب به نظر می‌رسد.

با توجه به اینکه تیم ملی در بازی‌های انتخابی جام جهانی باید روبروی هنگ‌کنگ، چین و ازبکستان قرار بگیرد، قلعه‌نویی می‌توانست با دعوت از یکی از مهاجمان جوان لیگ برتر، به جوانگرایی تیم ملی کمک کند؛ البته قلعه‌نویی در این پست سعید سحرخیزان را دعوت کرده که این نکته مثبتی است اما او می‌توانست با دعوت از یکی دیگر از بازیکنان جوان، فرصت دیگری را برای جوان‌ترها مهیا کند.

لیست عجیب تیم ملی؛ از حضور غیرمنتظره شاگرد سابق تا بی‌توجهی ژنرال به جوانگرایی

امید ابراهیمی

ابراهیمی هافبک دفاعی تیم فوتبال الشمال قطر در این فصل با تیمش در جایگاه نهم لیگ قطر قرار دارد. این هافبک ۳۶ ساله در این فصل نتوانسته عملکرد چندان خوبی داشته باشد اما در کمال ناباوری، قلعه‌نویی شاگرد قدیمی خود را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است.

این دعوت یک نکته دیگری هم دارد. در این لیست سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، روزبه چشمی و احمد نوراللهی هم حضور دارند که پست اصلی این بازیکنان هافبک دفاعی است. با این تفاسیر به نظر می‌رسد که قلعه‌نویی قصد ندارد از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس، هافبک دفاعی دیگری به تیم ملی دعوت کند. بدین ترتیب بازیکنانی چون محمدجواد حسین نژاد و میلاد سرلک شانس کمی برای حضور در لیست جدید تیم ملی خواهند داشت.

لیست عجیب تیم ملی؛ از حضور غیرمنتظره شاگرد سابق تا بی‌توجهی ژنرال به جوانگرایی

امیر قلعه‌نویی باید در کنار تمرکز در نتیجه‌گیری، نگاهی هم به جوانگرایی در تیم ملی داشته باشد چرا که هر روز سن بازیکنان قدیمی تیم ملی بالاتر می‌رود و با توجه به عدم توجه کادرفنی تیم ملی به جوانگرایی، تیم ایران در آینده‌ای نه چندان دور به مشکل کمبود بازیکن برخواهد خورد.

سرمربی تیم ملی در یکی از آخرین مصاحبه‌های خود عنوان کرده بود که احتمالا در اردوی چهار یا پنج بازیکن جوان را دعوت خواهد کرد اما حالا با انتشار این لیست به نظر می‌رسد که او به جوانگرایی بی‌توجهی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha