صدور پروانه ساختمانی در الشتر تنها از طریق "شهرداری الکترونیک" امکانپذیر است

خرم آباد - ایرنا - شهردار الشتر (مرکز شهرستان سلسله) گفت: صدور پایان کار و پروانه ساختمانی در این شهر تنها از طریق سامانه " شهرداری الکترونیک" امکانپذیر می باشد و روش های سنتی به طور کامل حذف شده است.

محمد شریفی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا پیش از این تمامی فعالیت های شهرداری الشتر به صورت سنتی و با روش دستی انجام می گرفت که با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز و برقراری ارتباط الکترونیک تلاش شد از روش سنتی عبور کنیم و نظام کاغذبازی در این شهرداری جمع آوری شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون صدور پروانه و پایان کارهای ساختمانی در بستر الکترونیک انجام می شود افزود: با اجرای این طرح و راه اندازی وب سرویس خدمات شهرسازی در این شهرداری، نظام کاغذبازی و امضاهای طلایی حذف شده است بنابراین هیچگونه درخواستی برای صدور به روش دستی و کاغذی، پذیرفته نمی شود.

وی ادامه داد: در این راستا تمامی مراحل صدور پروانه و پایان کار توسط کارشناسان شهرداری و نظام مهندسی باید در این سامانه بارگذاری شود و امکان دخالت و یا دست کاری افراد غیر در این مدارک وجود ندارد.

شریفی مقدم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ پروانه و پایان کار ساختمانی در بستر الکترونیک صادر شده است عنوان کرد: سازمان بازرسی نیز به خدمات این بستر دسترسی دارد و تمامی کارهای صورت گرفته در این فضا رامی تواند به صورت شفاف مشاهده نماید.

وی در خصوص چرایی صدور تنها ۴۰ پایان کار از ابتدای امسال تاکنون نیز توضیح داد: بسیاری از شهروندان برای دریافت پایان کار به شهرداری مراجعه نکرده و عوارض مربوطه را پرداخت نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه سامانه مذکور نرم افزار جامع و کاملی برای صدور پروانه ساختمانی است افزود: همچنین با وجود این سامانه مشکل حق بیمه ساختمانی بین شهرداری، نظام مهندسی و تامین اجتماعی برطرف شده است.

صدور پروانه ساختمانی در الشتر تنها از طریق "شهرداری الکترونیک" امکانپذیر است

شهردار الشتر همچنین با اشاره به راه اندازی نرم افزار مزایده، مناقصه و شفاف سازی حقوق کارکنان شهرداری تصریح کرد: این نرم افزار برای همه افراد جامعه قابل دسترسی بوده و تمامی پرونده های سال گذشته و امسال شهرداری در این زمنیه، بارگذاری شده و برای همه قابل رویت است.

شریفی مقدم ادامه داد: بخش عمده ای از اسناد مالی و مکاتبات مربوطه در خصوص تراز مالی شهرداری می باشد که هر ۶ ماه یک بار به تصویب شورای اسلامی شهر می رسد و در این سامانه برای رویت عموم منتشر می گردد.

وی با اشاره به هزینه کرد ۱۵ میلیارد ریال برای راه اندازی ۲ سامانه شهرداری الکترونیک و شفاف سازی مالی گفت: شهرداری الشتر ۱۶۰ نیروی رسمی، شرکتی و حجمی دارد که تا پارسال حقوق و حق بیمه معوق داشتند اما اکنون حقوق همگی به روز و حق بیمه تمامی آنها نیز به شهرداری پرداخت شده است.

الشتر مرکز شهرستان سلسله دارای حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت می باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha