۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۱۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85287939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گازپروم: اروپایی‌ها همچنان از گاز روسیه استفاده می‌کنند

تهران-ایرنا- مدیر عامل شرکت گازپروم روسیه در سخنانی گفت که بر خلاف ادعاهای گذشته بسیاری از کشورهای اروپایی گاز روسیه را می‌خرند.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه در گفت‌وگو با شبکه دولتی روسیه گفت: تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا که پیشتر ادعا داشتند خرید گاز روسیه را به طور کامل کنار خواهند گذاشت، همچنان به خرید سوخت ادامه می‌دهند.

میلر هرچند هیچ جزئیاتی در مورد حجم گاز روسیه که کشورهای اتحادیه اروپا دریافت می‌کنند، ارائه نکرد ولی بر این مساله تاکید کرد که فروش گاز یک مساله فراملیتی است و به رنگ و پرچم ارتباطی ندارد.

مدیر عامل گازپروم هرچند نام مشتریان خود را از بین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا فاش نکرد ولی گفت: روسیه در حال حاضر گاز طبیعی خود را از طریق اوکراین به مرکز اتریش در باومگارتن منتقل می‌کند که مرکز عمده تامین گاز کشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۲۲، عرضه گاز روسیه به بازار اتحادیه اروپا به دلیل تخریب خطوط لوله گاز طبیعی نورد استریم و به دلیل امتناع تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از پرداخت هزینه سوخت خود به روبل از جمله هلند، فنلاند، دانمارک و بلغارستان قطع شد.

در پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپا در سال گذشته، مسکو از کشورهای اروپایی خواست تا بهای گاز روسیه خود را به جای دلار یا یورو به روبل بپردازند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha