اجرای «وزیری» در تبریز تا «شَرَر» در تهران

تهران- ایرنا- برگزاری کنسرت کیوان ساکت به همراه گروه «وزیری» در تبریز، تنبورنوازان «نسل خلیل» و ارکستر «شَرَر» در پایتخت از خبرهای موسیقی امروز هستند.

به گزارش ایرنا، کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده پیشکسوت تار به همراه گروه «وزیری» اواخر آبان ماه امسال در تبریز به صحنه می‌رود.

ساکت درباره این این کنسرت اظهارداشت: گروه «وزیری» سه‌شنبه- ۲۳ آبان ماه- در سالن پتروشیمی تبریز در دو سانس به اجرای برنامه می‌پردازد.

این نوازنده تار گفت: خواننده این کنسرت اتابک عطری است که این کنسرت در دو بخش موسیقی آذری و فارسی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این کنسرت ۶ قطعه از ساخته‌های من و پنج قطعه آذری برای مخاطبان اجرا می‌شود که عنوان برخی از قطعات دریا، یادگار، گل‌های افسرده، شادی آزادی، هامون و.... است.

ساکت بیان کرد: در این کنسرت از سازهای دف، تار، عود، تار باس، قانون، فلوت، کمانچه و... استفاده می‌شود. همچنین سیاوش ساکت، مهدی غلامی، فرنوش باقری، علی محمدی، مرجان مهربان، ارغوان منتظری، اشکان مرادی و... از اعضا و نوازندگان گروه هستند.

اجرای «وزیری» در تبریز تا «شَرَر» در تهران

تنبورنوازان «نسل خلیل» در تالار وحدت

هژیر مهرافروز خواننده و آهنگساز موسیقی ایرانی با همراهی تنبورنوازان «نسل خلیل» ۲۹ آبان‌ ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

در این اجرا که آهنگسازی قطعات آن برعهده هژیر مهرافروز است، علاوه بر گروه تنبورنوازان «نسل خلیل»، شهریار نظری (دف)، امین یساولی (عود) و غدیر ثاقب (طبلا) این هنرمند را همراهی خواهند کرد.

«شمس من و خدای من»، «جانِ جان»، «بروید ای حریفان» و «شراب ارغوانی» از جمله قطعاتی هستند که در این کنسرت اجرا خواهد شد و این در حالی است که بخشی از اجرای گروه در فضای بداهه شکل خواهد گرفت.

هژیر مهرافروز در کرمانشاه متولد شده و از پنج سالگی به یادگیری موسیقی پرداخته است. این هنرمند تاکنون اجراهای متعددی روی صحنه برده و آلبوم‌های موفقی منتشر کرده است.

اجرای «وزیری» در تبریز تا «شَرَر» در تهران

گروه تنبورنوازان «نسل خلیل» سال ۱۳۹۴ توسط هژیر مهرافروز بنیانگذاری شده و فعالیت رسمی خود را به همراه گروه «آیان» که دارای سابقه اجرایی بیشتری در عرصه موسیقی بود، آغاز کرد.

همنوازان «نسل خلیل» سال ۱۴۰۰ قطعه «دل قوی‌دار» را از زنده‌یاد سید خلیل عالی‌نژاد منتشر کرد. این گروه تیرماه سال ۱۴۰۱ به همراه گروه دف‌نوازان «سه جار» در تالار وحدت تجربه اجرای موفقی داشتند.

این گروه سال ۱۴۰۲ قطعه‌های «یار مرا، غار مرا»، «جان جان» و «شراب ارغوانی» را با آهنگسازی و خواندگی هژیر مهرافروز منتشر کرد.

ارکستر «شَرَر» در برج آزادی

مجموعه موسیقایی «شَرَر» به رهبری ارکستر علیرضا حاجی علی شیر پنجشنبه- ۲۵ آبان ماه- ساعت ۲۱ تازه‌ترین کنسرت پاییزی خود را در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران برگزار می‌کند.

در این کنسرت که توسط موسسه «فروغ فلق» به خوانندگی حمید دهقان و مجتبی قبادی برگزار می‌شود، گروه اجرایی در دو بخش مجزا به اجرای آثاری متفاوت و کمتر اجرا شده می‌پردازند.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در بخش اول کنسرت، قطعات «رقص دایره»، «جامانده»، «تا منزل تو»، «ماه بی همتا»، «شیربانو» و در بخش دوم نیز قطعات «پیش درآمد»، «زلف مجنون»، «مدهوش»، «دلباخته»، «بریندار(محلی کردی)»، «شیرین گیان (محلی کردی)» با استفاده از اشعار حمید قبادی اجرا می‌شوند.

اجرای «وزیری» در تبریز تا «شَرَر» در تهران

امیر مظاهری کنسرت مایستر، نیلوفر تیموری سرپرست گروه کُر، جمشید مردانی نوازنده کلارینت، حمیدرضا رفیعیان نوازنده تار، پارسا انصافی نوازنده پیانو و نسرین فخاری نوازنده دف تک نوازان این کنسرت موسیقایی را تشکیل می‌دهند.

ارکستر«شَرَر» که از سال ۱۳۹۴ تاسیس شده، مجموعه‌ای متشکل از سازهای ایرانی و کلاسیک است که طی سال های اخیر آثار مختلفی را دراین گونه های موسیقایی تولید کرده است.

این مجموعه موسیقایی نوزدهم و بیستم تیرماه امسال نیز مجموعه کنسرت‌هایی را به رهبری ارکستر علیرضا حاجی شیر و خوانندگی حمید دهقان و مجتبی قبادی در تالار رودکی تهران برگزار کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha