۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85287501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرمایه گذاران زنجانی در طرح‌های دانش بنیان مشمول حمایت‌های مالیاتی می‌شوند

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سرمایه گذاران در طرح‌های دانش بنیان مشمول حمایت‌های مالیاتی می‌شوند و ۳۰ درصد هزینه‌‎های آنها در این بخش به عنوان اعتبار مالیاتی لحاظ می‌شود.

فیروز شکوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگا ایرنا افزود: در سال های اخیر با توجه به اهمیتی که به طرح ها و فعالیت های داش بنیان در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری های کلان کشور داده شده است، علاوه بر قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و ‌نوآوری و اختراعات که پیش از این وجود داشت، ‌قانون جدید جهش تولید دانش بنیان نیز ظرفیت دیگری را برای حمایت از این نوع فعالیت ها فراهم کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس بند ب ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان، معادل هزینه انجام شده برای فعالیت ‌های تحقیق و توسعه، به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سال های آینده نیز به شرکت ها و موسسات متقاضی اعطا می ‌شود و معادل آن از مالیات قطعی شده سال انجام هزینه مذکور یا سال ‌های بعد کسر می ‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مطابق بند ت ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان نیز حمایت های وسیعی از سرمایه گذاری در طرح های دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفته است از این رو شرکت ها و مجموعه های تولیدی در استان زنجان می توانند از این ظرفیت برای توسعه واحدهای خود و برخورداری از معافیت ها و حمایت های مالیاتی بهره بگیرند.

قانون جهش تولید دانش بنیان در ۲۰ ماده و ۱۰ تبصره تدوین شده است.

این قانون زمینه‌ ساز تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» است و قرار است شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را که امروز به عضوی مهم در اقتصاد کشور بدل شده‌اند، در توسعه کسب‌وکارشان یاری دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha