۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85287466
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نسخه تغذیه سالم برای پیشگیری و درمان دیابت چیست

۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85287466
نسخه تغذیه سالم برای پیشگیری و درمان دیابت چیست

اهواز – ایرنا - رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: اصول تغذیه سالم در راستای، پیشگیری، درمان و کنترل بیماری دیابت و عوارض آن ضروری است و خود مراقبتی از برنامه دیابت توسط بیماران و افراد در معرض خطر اهمیت زیادی دارد.

مهنوش صاحبدل شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای داشتن تغذیه سالم، به جای سرخ و برشته کردن موادغذایی، به صورت گریل، آب پز، یا بخار پز مصرف شده و مصرف گوشت‌های فرآوری شده و قرمزپرچرب به حداقل برسد.

وی افزود: به جای نوشیدنی‌های شیرین، از آب استفاده شود، مصرف سبزیجات، میوه‌ها و غلات سبوس‌دار افزایش و استفاده از روغن کاهش یابد و لبنیات کم چرب در برنامه غذایی قرار گیرد.

صاحبدل ادامه داد: غذای روزانه به وعده های کوچک و متعدد تقسیم و تعداد وعده‌های غذایی زیاد ولی در هر وعده مقدار کمتری مصرف شود و حتما میوه‌ای به اندازه یک سیب متوسط به عنوان میان وعده بین صبحانه و ناهاراستفاده کنید.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: هیچیک از وعدههای غذایی حذف نشود به ویژه وقتی که انسولین تزریق و یا داروی دیابت استفاده شده است.

وی اضافه کرد: استفاده ازجوانه‌هایی مانند جو، ماش و گندم با مقادیر قابل توجه فیبر در برنامه غذایی قرار گیرد و جوانه تازه گندم در ماست مخلوط یا همراه سالاد مصرف شود.

صاحبدل تصریح کرد:سبزیجات تازه و میوه‌ها سرشار از فیبر و ویتامین‌های مورد نیاز برای بدن هستند، از نان‌های کامل مثل نان جو و نان سبوسدار، بیشتر استفاده شود و مصرف حبوبات در برنامه غذایی هفتگی مورد غفلت قرار نگیرد.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: در صورت داشتن اضافه وزن و چاقی حتما وزن خود را کاهش دهید چون کاهش سریع و شدید وزن علاوه بر ناپایداری، کنترل قندخون را با مشکل مواجه می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha