۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85287454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه جامع برای جبران کمبود معلم در خراسان جنوبی نیاز است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: نوع نگاه به آموزش و پرورش در سالیان گذشته، اکنون خود را نشان داده است لذا باید بسته جامع از نیاز استان به معلم در دوره‌های مختلف آماده و برای پیگیری به تهران ارسال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: افزایش سهمیه خرید خدمات آموزشی و سهمیه استخدامی ماده ۲۸ برای جبران کمبود معلم در سال تحصیلی آینده از اکنون باید پیگیری شود.

وی گفت: آموزش و پرورش نیاز مبرم به حمایت و پشتیبانی دارد و باید به دنبال راه حل‌هایی باشیم که با نگاه مثبت و هم‌افزایی مشکلات این حوزه را حل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی استان در مقایسه با میانگین کشوری یک متر مربع بیشتر و در بیرجند این سرانه یک متر مربع کمتر است لذا نگاه ما نسبت به آموزش و پرورش باید مساعدت و کمک باشد تا ضعف‌ها و کمبودهای آموزشی به ویژه در مرکز استان را جبران کنیم.

وی درباره موضوع معافیت خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت هزینه‌ پروانه ساختمانی گفت: کار ساخت و ساز هیچ پروژه‌ آموزشی نباید به خاطر هزینه‌های پروانه ساختمانی تعطیل و متوقف شود، آموزش و پرورش باید پروژه‌ها را به ویژه در مرکز استان با قوت ادامه دهد.

قناعت افزود: برای شرایط حقوقی و فنی معافیت خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت هزینه‌ پروانه ساختمانی، جلسه‌ای با محوریت معاونت امور عمرانی استانداری، مسئولان حقوقی آموزش و پرورش و شهرداری برگزار شود و تصمیم نهایی آنها فصل الخطاب برای شهرداری و اداره کل نوسازی مدارس است.

۴۵ مدرسه در بیرجند دوشیفت است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۴۵ مدرسه در شهر بیرجند دوشیفت است که زیبنده مرکز استان نیست و باید به دنبال راهکاری باشیم تا عدالت آموزشی مد نظر دولت محقق شود.

حامد رخسارپور اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در کشور به نسبت دانش آموز ۵.۵ متر مربع و در خراسان جنوبی ۶.۵ متر مربع است.

وی سرانه فضای آموزشی شهرستان بیرجند را ۴.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز عنوان کرد و گفت: ۳۵ کلاس درس با همکاری خیران و بنیاد علوی در مناطق حاشیه شهر بیرجند در قالب پنج پروژه به زودی کلنگ زنی می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی خواستار اجرای قانون معافیت فضاهای آموزشی از هزینه پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری شد و افزود: قانون خاص در این زمینه وجود دارد اما باز هم شاهد شکایت‌هایی علیه اداره کل نوسازی مدارس هستیم.

بررسی مسایل زیرساختی اردوگاه‌های استانی و پیگیری مشکلات اردوگاه وقفی طبس از دیگر مسایل مطرح شده در این جلسه بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha