امام جمعه اصفهان: هوشمندسازی اطلاعات در ادارات تقویت شود

اصفهان-ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: حرکت به سمت هوشمندسازی و ایجاد بانک اطلاعات به روز در ادارات، امری شایسته و نیازمند تقویت است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز شنبه در دیدار با رییس سازمان بازرسی استان افزود: اصل مهم، مُدارا با مردم است بنابراین در مواقعی که تخلفی انجام می‌شود ابتدا باید به تذکر بسنده کرد و به این نکته نیز توجه داشت که گاهی در حوزه تعزیرات و بازرسی نیز اشتباهاتی به وجود می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان‌اینکه اصلاح افراد باید در اولویت قرار بگیرد، تصریح کرد: در این میان سختگیری برای قاچاقچیان حرفه‌ای کالا در مقابل خُرده‌فروشان باید در ساز و کار سازمان بازرسی جدی‌تر گرفته شود.

وی به حساسیت سازمان بازرسی اشاره و بیان کرد: این آیه از قرآن کریم که «حرف فردی را که عادل نباشد نپذیرید و خود جستجو کرده و درستی آن را دریابید» باید سرلوحه کار در این مجموعه باشد.

امام جمعه اصفهان افزود: در سوره مبارکه «حجرات» خداوند بصراحت فرموده است «هرگاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.»

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق این آیه برای افرادی است که بدون تحقیق گوش به رسانه‌های خارجی و اخبار آنها دارند.

رییس سازمان بازرسی نیز در این دیدار گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سیستم سازمان بازرسی به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند و برای این منظور از بانک اطلاعاتی ادارات استفاده می شود.

حمید شاه‌محمدی افزود: در حوزه تکریم ارباب رجوع نیز سازمان بازرسی از طریق ستاد خبری ارتباط مستقیم با مردم دارد و در نظر داریم این بخش را تقویت کنیم. وی اضافه کرد: با برگزاری دوره آموزشی ویژه مباحث حقوقی برای کارکنان سازمان بازرسی نیز مسائل و شکایات مرتبط با دادگستری بطور مستقیم به نهاد مربوطه ارجاع داده می شود تا در سیستم بازرسی قرار نگیرد و از ابتدا تکلیف فرد مراجعه‌کننده مشخص شود.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان بازرسی استان، امروز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، با وی دیدار و گفت و گو کرد.

امام جمعه اصفهان: هوشمندسازی اطلاعات در ادارات تقویت شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha